فناوری

اپل 42 درصد از فروش جهانی گوشی های هوشمند را در دست دارد

بر اساس آخرین گزارش‌های Counterpoint Research، درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند در جهان نسبت به مدت مشابه در سال قبل 3 درصد کاهش یافته، اما اپل همچنان با در دست داشتن 42 درصد از بازار گوشی رشد مناسبی را در این بخش تجربه کرده است. با افزایش روبه رشد 5G، گوشی‌هایی با پشتیبانی از این قابلیت 46 درصد از بازار را در یک سه ماهه تشکیل دادند.

Counterpoint همچنین اشاره می‌کند که قیمت گوشی‌های مجهز به 5G پنج برابر هزینه‌های اسمارت فون‌های غیر 5G است. بر اساس آمار منتشر شده، اپل در سه ماهه سوم 2022 در صدر جدول فروش باقی مانده و 42 درصد از درآمد جهانی گوشی‌های هوشمند را از آن خود کرده که این مدت زمان بین جولای تا سپتامبر محسوب می‌شود.

این در مقایسه با درآمد سال قبل اپل با 37.1 درصد، نشان از رشد فروش کلی اپل می‌دهد. در طول این سه ماه، اپل آیفون 14، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس را عرضه کرد. درآمد سه ماهه سوم اپل 10 درصد به صورت سالانه افزایش یافته، و این در حالی است که میانگین قیمت فروش سالانه این کمپانی نیز 7 درصد در سه ماهه سوم امسال بیشتر شده است.

اپل فروش 42 درصد

Counterpoint خاطرنشان کرد که فروش آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، نسبت به سال گذشته در عملکرد کلی فروش گوشی‌های اپل تاثیرگذار بوده است. در طول این سه ماهه، دیگر گوشی ساز بزرگ جهان یعنی سامسونگ 18.3 درصد از درآمد جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داد که این تقریبا نصف اپل است. با این حال کاهش فروش سامسونگ نسبت به سال گذشته با 18.5 بسیار اندک بوده است.

با این وجود میانگین قیمت فروش گوشی‌های سامسونگ تنها 2 درصد افزایش یافته و این مقداری نیز به دلیل عرضه گوشی‌های گران قیمت Galaxy Z Fold و Galaxy Z Flip است. درآمد حاصل از فروش گوشی‌های سامسونگ در طول سه ماهه سوم امسال نسبت به سال گذشته میلادی با 4 درصد کاهش روبرو شده است.

شیائومی با سهم 8.3 درصد از کل درآمد جهانی بازار گوشی در سه ماهه سوم 2022 در رتبه سوم ایستاده است. این عملکرد بیشتر به لطف فروش قوی در بازارهای رده پایین تا میان رده بوده و فروش جهانی این شرکت نیز نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش یافته است.

  • افشای اولین تصاویر تبلیغاتی و طراحی ظاهری سری گلکسی S23 سامسونگ
  • احتمال الزام به پشتیبانی از کدک کم مصرف ویدئویی AV1 در اندروید 14
  • اولین مشخصات از گوشی وان پلاس 11، امتیاز خیره کننده پرچم دار
  • خرید و فروش آیفون 14 ممنوع است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا