بازی هافناوریکسب و کار

اولین قسمت از فصل آخر سریال بازی تاج و تخت 23 روز پیش از پخش رسمی لو رفت

بازی تاج و تخت یا Game Of Thrones سریالی ساخته شده توسط شبکه HBO است که براساس رمان فانتزی ترانه‌های آتش و یخ اثر George R.R Martin به تصویر کشیده شده. ساخت این مجموعه از سال 2010 آغاز شده بود و بعد از پخش اولین قسمت در بهار سال 2011 به سرعت توانست مخاطبین و طرفداران خاص خود را پیدا کرده و به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ تبدیل شود. اکنون بعد از گذشت 7 فصل تنها چند روز تا آغاز پخش فصل پایانی سریال باقی مانده بود که ویدئوی کامل قسمت اول آن در اینترنت منتشر شد.

این اولین بار نیست که سریال بازی تاج و تخت پیش از شروع پخش رسمی از شبکه HBO در اینترنت منتشر می‌شود. طی سال‌های گذشته و به خصوص فصل‌های اخیر به طرق مختلفی قسمت‌هایی از این سریال در اینترنت منتشر شده بود. از سهل انگاری کارکنان شعبه‌های خارجی شبکه تا هک شدن سرورهای آن و حتی لو رفتن متن فیلمنامه دلایل مختلفی بودند که باعث به وجود آمدن این ماجراها و لو رفتن داستان قسمت‌های مختلف سریال شدند. این موضوعات سبب شده بود تا سازندگان این مجموعه تصمیمات سفت و سختی برای مخفی نگه داشتن داستان فصل آخر اتخاذ کنند.
علیرغم تنظیم چندین فیلمنامه با روند داستانی متفاوت، اعلام ممنوعیت پرواز پهپادها در مناطق ساخت مجموعه، استخدام نیروهای امنیتی جهت دور نگه داشتن عکاسان و ممنوعیت بازیگران سریال از اعلام هرجمله یا اشاره به داستان فصل آخر، خبرها و شایعات گوناگونی درباره داستان سریال و ماجراهای پایانی آن در فضای مجازی منتشر شد که بدلیل نبود تصاویر و مستندات کافی جهت اثبات آنها همگی در حد شایعه باقی ماندند. اما شب گذشته بخش اختصاصی اسپویلرهای سریال و رمان بازی تاج و تخت در وب‌سایت ردیت میزبان داغ‌ترین و موثق‌ترین اخبار مربوط به فصل هشتم سریال بود، لو رفتن ویدئوی کامل قسمت اول.
بلافاصله پس از انتشار این ویدئو اعضای حقوقی شبکه HBO و سازندگان سریال وارد عمل شده و نسبت به حذف آن از سایت مذکور اقدام کردند. کاربری که اقدام به انتشار این ویدئو کرده بود سابقا در انتشار قصمت‌های دیگری از فصل‌های گذشته سریال نیز دخیل بوده است و از این رو میتوان از واقعی بودن این ویدئو مطمئن بود. کاربرانی نیز موفق شده‌اند پیش از حذف کامل ویدئو آن را تماشا کنند و داستان آن را در پست‌های دیگری در همان سایت منتشر کرده و به تحلیل آن مشغول شوند.
با توجه به اینکه داستان سریال بازی تاج و تخت مدتی است که از کتاب‌های اصلی آن گذشته و روند سرگذشت شخصیت‌های آن اکنون هم برای بینندگان سریال و خوانندگان کتاب‌های آن مرموز است تلاش طرففداران افراطی سریال برای دست پیدا کردن به این اطلاعات اجتناب ناپذیر بود. اما اینکه سازندگان سریال علیرغم اتخاذ سنگین‌ترین تدابیر برای حفظ این اطلاعات و هزینه‌های سنگین نوانستند موفق باشند و نزدیک به یک ماه پیش از انتشار قسمت اول ویدئوی کامل آن لو رفت میتواند سوال‌های زیادی را متوجه مدیران شبکه HBO کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا