بازی هافناوریکسب و کار

آنتی ویروس برای ویندوز 10 – نیازی ضروری یا غیر لازم؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که همیشه در ذهن کاربران کامپیوترهای ویندوزی همچون علامتی سوال وجود دارد این است که آیا آنتی ویروس برای ویندوز 10 لازم است یا خیر؟ به طور کلی دلایلی وجود دارند که به این سوال پاسخ مثبت دهیم و بگوئیم بله بهتر است که ویندوز خود را به یک آنتی ویروس جز دیفندر خود مایکروسافت مجهز کنید. در این مطلب به مهم‌ترین علل برای انجام این کار اشاره خواهیم کرد.

ویندوز 10، هدف بزرگ هکرها

ویندوز 10 از آنجایی که پرکاربرترین پلتفرم دسکتاپ در سراسر جهان است، بیش از هر سیستم عامل دیگری زیر ذره بین هکرها قرار دارد. بنابراین اگر هکری یک بدافزار برای این سیستم عامل طراحی کند، به راحتی می‌تواند از آن در وسعتی گسترده برای اهداف گوناگون استفاده کند. پس تعجبی ندارد که این سیستم عامل بزرگترین هدف هکرها در بخش دسکتاپ است. این یعنی بالاترین ریسک برای در معرض حمله هکرها قرار گرفتن. بنابراین باید خود را برای مقابله با بدافزارهای پرشمار طراحی شده برای این سیستم عامل آماده کنید. اگر چه اخیرا هکرها حتی به ساخت بدافزار برای سیستم عامل مک اپل نیز روی آورده‌اند، اما همچنان ویندوز انتخاب اول آنهاست. ضمنا نوع بدافزارهای ویندوز با دیگر سیستم عامل‌های بازار همچون مک متفاوت است و پیشرفته‌ترین بدافزارها غالبا برای سیستم عامل مایکروسافت طراحی می‌شود.

آنتی ویروس برای ویندوز 10

سطح خطر بالا

طبق جدیدترین گزارشات از بدافزارها در سال 2019، تعداد بدافزارهای شناسایی شده نسبت به سال قبل تغییری نداشته اما همچنان تعداد بدافزارها بسیار زیاد است و مسئله نگران کننده این است که به طور کلی خطرات از جانب بدافزارها جدی تر از گذشته شده اند. شکل بدافزارها بعضا تغییر کرده و به راحتی می توانند سیستم کاربران را آلوده کنند. از تبلیغات مخرب گرفته تا برنامه هایی که ظاهرا مشکلی ندارند اما در واقع بدافزارهای پیشرفته ای هستند که به راحتی می توانند میلیون کاربر را در معرض خطر قرار دهند. استفاده از ابزارهای هک نیز رشد 42 درصدی داشته اند. طبیعتا تمام این مسائل در وهله اول برای ویندوز 10 ریسکی بزرگ است چرا که بیشترین سهم را در بازار سیستم عامل ها در اختیار دارد و از هر سیستم عامل دیگری بیشتر در معرض خطر آلودگی است. این تهدیدهای جدی دلایل خوبی هستند که از سیستم خود با آنتی ویروسی مناسب حفاظت کنید.

ویندوز دفندر – ابزاری قابل اعتماد؟

بسیاری از کاربران ویندوز 10 از آنتی ویروس استفاده نمی‌کنند چرا که معتقدند ویندوز دفندر به اندازه کافی برای حفاظت از یک سیستم خانگی قدرتمند است. به گفته مایکروسافت، ویندوز 10 امن‌ترین نسخه از این سیستم عامل تا به امروز است و می توانیم این موضوع را قبول کنیم. این سیستم عامل به طور پیشفرض توسط آنتی ویروسی به نام ویندوز دفندر محافظت می‌شود. با وجود آن نگرانی خاصی برای دانلود و نصب نرم افزارهای سوم شخص وجود ندارد اما آیا واقعا همین کفایت می‌کند؟ این سوال را نمی‌توان با یک کلمه پاسخ داد. ویندوز دفندر توانایی مناسبی دارد و امتیازات قابل قبولی از موسسات معتبر دریافت کرده است. استفاده از آن آسان است و با توجه به رایگان بودن، هزینه‌ای برای کاربر ندارد و همین دلایل برای بسیاری از کاربران کافیست.

ویندوز دفندر – ابزاری قابل اعتماد؟

با این حال برخی آنتی ویروس‌های رایگان عملکرد بهتری از این ابزار در آزمایشات از خود نشان داده‌اند. بنابراین بد نیست اگر برای محافظت هر چه بیشتر از سیستم خود آنتی ویروس رایگان دیگری را جایگزین ویندوز دفندر کنید. اگر که سیستم شما حاوی اطلاعات مهمی است، ارزش هزینه کردن برای یک آنتی ویروس قدرتمند را مطمئنا دارد. خصوصا اینکه در این اواخر چند باری مشکل در عملکرد ویندوز دفندر مشاهده شده است و به طور کامل قابل اطمینان نیست. ضمنا می‌توانید برای محافظت بیشتر، لایه های حفاظتی بیشتری مانند ضد بدافزارها را نصب کنید که می‌توانند مکمل مناسبی برای آنتی ویروس‌ها باشند.

آیا آنتی ویروس برای ویندوز 10 ضروری است؟

با توجه به گفته‌هایی که در بالا ذکر شد، می‌توانید نسبت به کاربرد خود از سیستم پاسخ این سوال را بدهید. این موضوع برای هر کاربر می‌تواند متفاوت باشد. برای بسیاری از کاربرها، ویندوز دفندر یک ابزار مناسب و کار راه انداز است و نیازی به ابزار دیگری ندارند. هر چند این دسته می‌توانند ابزارهای محافظتی رایگان را در نظر داشته باشند. برای کاربران حرفه ای با اطلاعات مهم یک آنتی ویروس پولی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است که ارزشش را دارد. نظر شما در مورد این موضوع چیست؟ آیا از آنتی ویروس بر روی ویندوز 10 خود استفاده می‌کنید؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا