بازی هافناوریکسب و کار

نگرانی دولت آمریکا از استفاده ارز دیجیتال فیسبوک “لیبرا” در تروریسم

ماه گذشته فیسبوک برای اولین بار از ارز دیجیتال خود با نام "Libra" رونمایی کرد. به محض اینکه این ارز معرفی شد، دولت ایالات متحده نگرانی خود را درخصوص این فناوری بروز داد. حالا به نظر می‌رسد که دلیل اصلی این نگرانی‌ها به تروریسم بازمی‌گردد، حداقل نگرانی وزارت خزانه‌داری آمریکا مربوط به این موضوع است.

نگرانی دولت آمریکا از توسعه ارز دیجیتال فیسبوک

استیو منوچین، وزیر خزانه‎داری ایالات متحده در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود گفته است: "با احترام به لیبرا، ارز فیسبوک و دیگر توسعه‌دهندگان در ارزهای دیجیتال، هدف اصلی ما حفظ یکپارچگی سیستم مالی کشور و محافظت از آن در برابر سوءاستفاده است." او نگرانی خود را مبنی بر این موضوع که لیبرا می‌تواند به‌طور بالقوه برای مقاصد تروریست مورد استفاده قرار گیرد، ابراز کرد. چرا که ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده‌اند و می‌توانند برای مقاصد غیرقانونی مورد استفاده قرار گیرند.

منوچین در ادامه عنوان کرد که به غیر از اهداف تروریستی، ارزهای دیجیتالی مانند لیبرا پتانسیل این را دارند که برای دیگر اقدامات غیرقانونی مانند فرار از پرداخت مالی، اخاذی از دیگران، بدافزارها و نرم‌افزارهای مخرب، قاچاق انسان و اهداف شوم دیگر استفاده شوند. با این حال، وزیر خزانه‌داری ایده کلی ارزهای دیجیتال را به‌خودی خود بد نداشت و افزود که ایالات متحده از نوآوری‌های مسئولانه استقبال خواهد کرد و عنوان کرد تکنولوژی‌های جدید ممکن است بتوانند میزان کارایی سیستم‌های مالی را بهبود بخشند و دسترسی به سرویس‌های مالی را توسعه دهند.

اینکه آیا فیسبوک برنامه‌ای برای رفع نگرانی‌های دولت آمریکا درخصوص ارز دیجیتال خود دارد یا خیر را تنها زمان می‌تواند به ما نشان دهد. اما این شرکت پیش از این تأیید کرده بود فرآیند توسعه و استخراج لیبرا را تا زمانیکه تمامی مسائل مربوط به رگولاتوری به طور کامل برطرف نشود، آغاز نخواهد کرد. چرا که این کمپانی به دولت، بانک‌های مرکزی و رگولاتوری‌های برای پیاده‌سازی طرح خود نیاز خواهد داشت. اما اینکه این مشکلات به چه طریقی رفع خواهند شد، سوالیست که جواب آن در حال حاضر در اختیار هیچ‌کس نیست.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا