فناوری

ایلان ماسک و مدیر عامل اسپاتیفای علیه قوانین پوچ اپ استور متحد می‌شوند

مدیرعامل اسپاتیفای و ایلان ماسک در گذشته درمورد قوانین اپ استور اپل صحبت کرده بودند. ماسک و دانیل اک، در تبادل اطلاعاتی جدید در توییتر این هفته، دوباره دستورالعمل‌های اپل را زیر سوال بردند. اک این قوانین را پوچ توصیف کرد و ماسک به مشکل جدی مقیاس‌بندی اپ‌استور اشاره داشت.

این صحبت‌ها از جایی آغاز شد که توییتر هفته گذشته درآمدزایی با فروش سرویس‌های اشتراکی را دردسترس کاربران خود قرار داد. ماسک پس از اطلاع‌رسانی، توضیح داد که چرا ارائه قابلیت موردنظر در آیفون بیشتر از وب طول می‌کشد.

ماسک گفت: توجه داشته باشید که چند روز بیشتر طول می‌کشد تا اشتراک‌ها در آیفون فعال شوند، زیرا همه اشتراک‌ها باید توسط اپل تایید شوند.

ایلان ماسک و مدیر عامل اسپاتیفای علیه قوانین پوچ اپ استور متحد می‌شوند

او به دستورالعمل‌های اپ‌استور در رابطه با اشتراک‌های درون‌برنامه‌ای برای محتوای دیجیتال اشاره کرد. از آنجاییکه این اشتراک‌های جدید از طریق برنامه آیفون دردسترس هستند، توییتر باید از آن پیروی کند.

دنیل اک، مدیر عامل اسپاتیفای، با نقل‌قول پست ماسک در توییتر دوباره از دستورالعمل‌های اپل در رابطه با اپ استور انتقاد کرد و آنها را پوچ خواند.

اسپاتیفای در گذشته از مخالفان سرسخت دستورالعملهای اپ‌استور بود. این شرکت حتی شکایات ضدرقابت علیه اپل را در اتحادیه اروپا ارائه کرده است و استدلال می‌کند که اپل می‌تواند اشتراک Apple Music را بدون هیچ جریمه‌ای در داخل برنامه ارائه دهد. این در حالی است که اسپاتیفای باید 30٪ (یا 15٪ از سال دوم) از درآمد اشتراک خود را به اپل بدهد.

ماسک نیز در گذشته به نوبه خود از معترضان اپل بود و قبلاً گفته بود که هزینه‌های اپ‌استور اپل اساساً مانند مالیات 30 درصدی برای استفاده از اینترنت است.

  • گوگل متهم به پرداخت 360 میلیون دلار به اکتیویژن برای ایجاد نکردن اپ استور شد
  • توسعه دهندگان اپ استور تاکنون 320 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند
  • تصویب قانون جدید ضد انحصار DMA در اروپا و الزام اپل به تغییر اپ استور خود
  • مایکروسافت درصدد ایجاد اپ استور Xbox موبایل برای رقابت با گوگل پلی و استور اپل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا