فناوری

شایعه آماده سازی برنامه آزمایشی Xbox برای رقابت با PS Plus Premium

به تازگی شایعه شده است که مایکروسافت در حال آماده سازی یک برنامه آزمایشی مخصوص به جدید خود برای رقابت با سرویس اشتراکی PS Plus Premium سونی است. در ادامه برای اطلاع بیشتر از جزییات برنامه آزمایشی Xbox با ما همراه باشید.

  • غیرفعال شدن اشتراک اضافه PS Plus/Now در آستانه عرضه سرویس جدید سونی
  • ترکیب PS Plus و PS Now سونی برای رقابت با Xbox Game Pass
  • تمرکز سونی روی عناوین کلاسیک برای رقابت با Xbox Game Pass

آماده سازی برنامه آزمایشی Xbox

شایعه آماده سازی برنامه آزمایشی Xbox

سونی در حال حاضر در حال عرضه نسخه ارتقا یافته سرویس اشتراکی پلی استیشن پلاس خود (PS Plus Premium) به منظور رقابت با Xbox Game Pass است. به نظر می‌رسد این سرویس جدید ممکن است قبلا پاسخی از سوی مایکروسافت داشته باشد. همان طور که می‌دانید یکی از ویژگی‌های کلیدی سطح «پرمیوم» (Premium) جدید سرویس پلی استیشن، تست بازی با زمان محدود است. به گفته «تام هندرسون» (Tom Henderson) افشاگر معروف این عرصه، مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک سرویس نمایشی تازه مخصوص به خود است.

طبق گزارش‌ها، برنامه آزمایشی Xbox در سال جاری برای مشترکین Xbox Game Pass عرضه خواهد شد. برخلاف سونی که به طور خاص بر ارائه دموی بازی‌های با قیمت تمام شده تمرکز می‌کند، برنامه مایکروسافت احتمالا بر توسعه دهندگان مستقل تاکید خواهد داشت. به افرادی که شرکت در این برنامه را انتخاب می‌کنند ابزارهایی برای ایجاد دمو داده می‌شود و حتی ممکن است برای انجام این کار هزینه دریافت کنند. باز هم، این تصمیم در تضاد با سیاست سونی است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که آن‌ها به برنامه‌نویس‌ها برای ارائه نسخه‌های نمایشی نیاز دارند و هیچ صحبتی در مورد هزینه برای انجام این کار وجود ندارد.

به گفته هندرسون، سرویس آزمایشی جدید بخشی از پکیج اطلاعیه‌های مربوط به Xbox Game Pass خواهد بود که احتمالا قبل از نمایش Summer Game Fest همین پنجشنبه مورخ 19 خرداد 1401 (9 ژوئن 2022) منتشر خواهد شد. این اطلاعیه‌ها همچنین ممکن است شامل گسترش گیمینگ ابری اکس باکس (Xbox Cloud Gaming) به کشورهای بیشتر و جزییات رسمی شایعه برنامه استریم اکس باکس مربوط به تلویزیون هوشمند سامسونگ باشد.

مزایای گسترش دموها

Xbox

در این مرحله باید بگوییم که فعلا تمام این صحبت‌ها را مانند همه شایعات هندرسون، در حد حدس و گمان در نظر بگیرید تا ببینیم در نهایت خبرهای رسمی کدام یک را تایید می‌کنند. از آن جایی که مایکروسافت تمایل دارد در سرویس‌های اشتراکی خود به طور کامل مستقل باشد، بنابراین منطقی است که نمی‌خواهد سونی در بخشی از این سیاست برتری داشته باشد.

در کل نسخه‌های آزمایشی و دموهایی که به آسانی در دسترس هستند تا توسط علاقه‌مندان تست شوند، قابلیتی است که اخیرا به فضای کنسول‌ها وارد شده (مدتی در حوزه بازی‌های رایانه شخصی رایج بوده است) و بسیار ضروری و کاربردی به نظر می‌رسد. بنابراین در این مورد، بازیکنان از تدابیر سونی و مایکروسافت سود خواهند برد.

شما درباره شایعه آماده سازی برنامه آزمایشی Xbox چه نظری دارید؟ آیا فکر می‌کنید که در آینده از دموهای بیشتری استفاده خواهد شد یا خیر؟ برای ما در نظرات بنویسید.

  • تغییر رویه های اشتراک Xbox Game Pass برای هر دستور CMA
  • Assassin’s Creed Origin در Xbox Game Pass + عناوین ژوئن 2022
  • همکاری مایکروسافت و سامسونگ بر روی پروژه Xbox Everywhere

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا