فناوری

میکرون حافظه های با گره 1-beta را عرضه کرد، پیشرفته تر از EUV

میکرون از امروز نمونه‌هایی از آنچه را که ادعا می‌کند پیشرفته‌ترین گره فناوری DRAM در جهان را دارا است، برای مشتریان خود ارسال می‌کند. پس از ارسال 1-alpha توسط میکرون در سال 2021، حالا می‌توان گفت که LPDDR5X جدید با گره 1-beta تقریباً از هر نظر نسبت به نمونه قبلی خود بهتر است. به گفته میکرون، این گره جدید در مصرف انرژی حدود 15 درصد کارآمدتر است و با ظرفیت 16 گیگابایت در هر قالب، بیش از 35 درصد تراکم بیت را بهبود می بخشد.

  • تولید انبوه حافظه های سریع GDDR6X 24Gbps میکرون آغاز می‌شود

ساخته شده با فناوری بالاتر از EUV

اسکات دی بوئر، مدیر میکرون، گفت که این فناوری توسط لیتوگرافی چند الگویی اختصاصی آن‌ها همراه با فناوری فرآیند پیشرو و قابلیت‌های مواد پیشرفته، خلق شده است. میکرون با لیتوگرافی چند الگویی اختصاصی خود توانسته حتی از فناوری نور ماوراء بنفش شدید (EUV) که اخیراً دیگر رقبایش از آن استفاده می کردند، عبور کند.

تلفن‌های همراه اولین گروهی از دستگاه‌های الکترونیکی خواهند بود که از مزایای این فناوری جدید میکرون بهره خواهند برد. هوش مصنوعی و 5G که تشنه‌ی داده هستند بدون شک از این افزایش پهنای باند به خوبی استفاده خواهند کرد و حتی برنامه‌های اصلی مانند دوربین گوشی نیز از کاهش زمان راه اندازی و بهبود عملکرد حالت شب و پرتره بهره‌مند خواهند شد.

بهره برداری بیشتر از پردازنده‌های نسل فعلی به لطف گره 1-beta

میکرون همچنین تکنیک‌های جدید JEDEC تقویت‌شده ولتاژ دینامیکی و مقیاس‌بندی فرکانس هسته‌های هسته (eDVFSC) را در این محصول خودو پیاده‌سازی کرد. به گفته این شرکت، افزودن eDVFSC فرکانس 3200 مگابیت در ثانیه را در مقایسه با گره 1-alpha فقط 1600 مگابیت در ثانیه امکان پذیر می‌کند. حافظه‌های RAM که به انرژی کمتری نیاز دارند، می‌توانند ظرفیت بیشتری از پردازنده‌های قدرتمندتر را آزاد کنند، و این امر خود منجر به طول عمر باتری بهتر حتی با سخت‌افزار نسل فعلی یا ترکیبی از هر دو شود.

ماه گذشته، میکرون اعلام کرد که قصد دارد تا 100 میلیارد دلار طی دو دهه آینده برای ساخت یک مرکز ساخت نیمه‌هادی در کلاس جهانی در ایالت نیویورک هزینه کند. این بزرگترین سرمایه گذاری خصوصی در تاریخ نیویورک است و به گفته قانونگذاران، قانون CHIPS and Science اخیراً تصویب شده، راه را برای ساخت میکرون در ایالات متحده به جای رفتن به خارج از کشور هموار کرد. ضمن اینکه میکرون اعلام کرده که قصد دارد بقیه سبد خود را در گره 1-beta که شامل بخش‌های مشتری‌های عمومی، مصرف کننده‌ها، صنعتی، مرکز داده و خودرو در سال آینده افزایش دهد.

مطالب مرتبط:

  • افزایش سرمایه گذاری Micron برای تولید رم در آمریکا در پی تصویب قانون تراشه
  • نمایش سیستم Ryzen 7000 با SSD جدید Gen 5 بر پایه حافظه 232 لایه TLC شرکت Micron
  • چیپ NAND جدید میکرون، انقلابی برای دیتابیس‌ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا