فناوری

سامسونگ لپ تاپ های سری Galaxy Book Go را بر پایه ARM معرفی کرد

کمپانی سامسونگ دو مدل جدید از لپ تاپ های سری Galaxy Book Go خود را معرفی کرده که با پسوند Go، این دستگاه ها را می‌توان شبیه به سرفیس Go مایکروسافت خواند. اما مدل بزرگتر 14 اینچی نوت بوک جدید سامسونگ بر خلاف Surface Go دارای طراحی لولای ساده است و به تراشه‌های کوالکام مجهز شده است. در مدل پایه نوت بوک‌های مبتنی بر ARM سامسونگ از تراشه نسل دوم Snapdragon 7c استفاده شده در حالی که مدل قدرتمندتر، با برخورداری از تراشه نسل دوم Snapdragon 8cx قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G را نیز داراست.

اخیرا کوالکام تراشه رده پائین مبتنی بر ARM جدید خود را با عنوان Snapdragon 7c Gen 2 رونمایی کرد. Galaxy Book Go سامسونگ جز اولین محصولاتیست که به این تراشه جدید مجهز شده است. نوت بوک‌های جدید سامسونگ با برخورداری از سیستم عامل ویندوز 10 و قیمت پائین گزینه مناسبی برای دانش آموزان و کاربرانی هستند که دنبال یک لپ تاپ خوش قیمت می‌گردند. قیمت شروع برای مدل پایه Galaxy Book Go معادل 349 دلار است. مشخصات فنی این مدل عبارت است از یک نمایشگر 14 اینچی 1080p با پنل FHD و لولای 180 درجه به همراه 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی eUFS. نسخه ویندوز 10 در این مدل Home است. همچنین این مدل می‌تواند با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و ویندوز 10 نسخه Pro پیکربندی شود.

معرفی لپ تاپ های سری Galaxy Book Go سامسونگ

لپ تاپ های Galaxy Book Go جدید سامسونگ فاقد فن در سیستم خنک کننده هستند. از این رو ضخامت بدنه کمتر از 15 میلی متر و وزن کلی دستگاه 1.38 کیلوگرم است. ظرفیت باتری دستگاه 42.3 وات ساعت است که به گفته سامسونگ تا 18 ساعت شارژدهی دارد و با شارژر سریع 25 واتی از طریق رابط USB-C شارژ می‌شود. در بخش اتصالات نیز سامسونگ دو پورت USB 3.2 Type-C، یک پورت USB 2.0 Type -A، وبکم 720p، وای فای 5، بلوتوث 5.1 و اسلات سیم کارت Nano برای نسخه LTE دستگاه به همراه یک اسلات کارت خوان حافظه و جک صدای 3.5 میلی‌متری در نظر گرفته است.

نسخه قدرتمندتر Galaxy Book Go که از شبکه 5G پشتیبانی می کند به تراشه نسل دوم Snapdragon 8cx با پشتیبانی از وای فای 6 مجهز است. سامسونگ قیمت این مدل را اعلام نکرده اما مشخصات فنی این مدل تا حد زیادی شبیه به نسخه ارزان قیمت‌تر است پس نباید چندان قیمت بالاتری داشته باشد. نسخه استاندارد دستگاه از 10 ژوئن وارد بازار خواهد شد اما مدل 5G انتظار می‌رود در ادامه سال جاری راه به بازار پیدا کند.

نسل دوم پردازنده Snapdragon 7c کوالکام آماده برای لپ تاپ‌های پائین رده

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا