بازی هافناوریکسب و کار

پردازنده Tegra X2 در قلب تپنده Nintendo Switch جدید

شرکت "نینتندو" پس از پیروزی کنسول Nintendo Switch در بازارهای جهانی، تصمیم به ارائه یک نسخه ارزان قیمت گرفت؛ کنسول دستی که امکان نصب به تلویزیون را دارا نبوده و همچنین دسته های آن از یکدیگر جدا نخواهند شد؛ این کنسول با قیمت 199 دلار معرفی شده است.

اما سخت افزارهای داخلی کنسول جدید Nintendo Switch چیست؟

کنسول Switch Lite در تاریخ 20 سپتامبر عرضه می گردد. اما شواهد جدیدی به دست آمده است که نشان می دهد نینتندو به مدل های فعلی، یعنی نسخه اصلی Switch و کنسول Switch Lite اکتفا نکرده و به دنبال ارائه یک کنسول بازی جدید است که نسخه Pro نام دارد. این کنسول در وهله اول نیازمند یک تراشه قدرتمند تر و البته بروز است که تگرا X1 نمی تواند آن تراشه باشد؛ در نتیجه نینتندو مجددا با انویدیا وارد همکاری شده است.

کنسول Nintendo Switch

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش در مورد یک تراشه جدید از انویدیا با نام Tegra X2 صحبت کردیم که جایگزین X1 پس از یک دوره کاری طولانی است. این کنسول بازی از حافظه های LPDDR4X DRAM در ظرفیت های 4 یا 8 گیگابایتی استفاده می کند؛ البته ظرفیت 8 گیگابایتی محتمل تر به نظر می رسد. واحد پردازش گرافیکی در تراشه Tegra X2 بسیار قوی تر شده است؛ در نتیجه امکان اجرای بازی ها در یک سوئیچ، بسیار قوی تر خواهد بود. در حالی که مدل های سوئیچ کنونی تنها 32 گیگابایت حافظه داخلی را پشتیبانی می کنند، مدل های جدید 64 و احتمالا 128 گیگابایت حافظه را یدک می کشند.

Tegra X2 تراشه ای است که احتمالا از واحد های گرافیکی Pascal یا Turing استفاده می کند؛ هرچند که احتمال بخش Turinge قوی تر است. پس می توانید منتظر معرفی سوئیچ های جدیدی باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا