فناوری

اپل دیگر در فهرست 100 کارفرمای برتر آمریکا جایی ندارد

به‌نظر می‌رسد که مردم به اندازه گذشته مشتاق کارکردن برای اپل نیستند. بر اساس آمار جدید، اپل و متا دیگر در فهرست 100 کارفرمای برتر ایالات متحده جایی ندارند.

هر دو شرکت اپل و متا برای مدت طولانی در رتبه‌های بالای این فهرست قرار داشتند، اما داده‌هایی که وب‌سایت Glassdoor به‌صورت ناشناس جمع‌آوری کرده نشان می‌دهد که اپل و متا در حال ازدست‌دادن محبوبیت خود در بین کارمندان هستند و جایگاهشان در فهرست موردبحث درخطر است.

در مورد اپل، اکنون اوضاع به‌حدی بد است که این شرکت برای اولین بار از سال 2009، زمانی که لیست برای اولین بار منتشر شد، در فهرست 100 کارفرمای برتر جایی ندارد.

قسمت تلخ قضیه این واقعیت است که احتمالا نام برخی از شرکت‌هایی را که در این فهرست قرار دارند حتی یکبار هم نشنیده‌اید، اما اپل را نمی‌توان در هیچ کجای این لیست مشاهده کرد. شرکت In-N-Out Burger در جایگاه دهم این فهرست قرار دارد. شرکای سابق اپل، ادوبی رتبه چهاردهم را به خود اختصاص داده‌است. مایکروسافت در رتبه سیزدهم یکی بهترینهای این لیست است و این موضوع احتمالاً برای استیو جابز خوشحال‌کننده نخواهد بود و بدون شک امیدوار است دفعه بعد به این لیست بازگردد. گوگل نیز در این فهرست حضور دارد.

با این حال، سقوط اپل نباید آنقدرها هم غافلگیرکننده باشد. نشریه‌ تلگراف اشاره می‌کند که اپل همچنان به تلاش برای راضی ‌کردن کارکنان خود در دفاتر اپل و فروشگاه.های خرده‌فروشی ادامه می‌دهد. کارمندان اپل سال گذشته مجبور شدند به محیط کار بازگردند و همین موضوع موجب نارضایتی آن‌ها شد. تعدادی از فروشگاه‌های اپل اتحادیه تشکیل داده‌اند و چند فروشگاه دیگر برای این کار اقدام کرده‌اند. واکنش مدیران اپل به تشکیل اتحادیه باعث انتقادات زیادی در بین کارکنان شرکت شده‌است.

اپل فهرست کارفرمای برتر

در مورد متا نیز وضع چندان بهتر نیست. این شرکت رسانه های اجتماعی اخیراً هزاران کارمند که چیزی حدود 13٪ از کل نیروی کار شرکت را تشکیل می‌داد را اخراج کرد. خوشحال‌نبودن کارکنان متا تاحدودی قابل‌پیش‌بینی بود، آن هم در شرایطی که متا به کارکنانش اجازه می‌دهد هر جا که می‌خواهند کار کنند.

  • مک‌ بوک ایر یا مک‌ بوک پرو؛ محبوبیت مک بوک اپل چقدر است؟
  • احتمال پشتیبانی مک بوک های جدید اپل در 2025 از نمایشگر لمسی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا