فناوری

موافقت تیک تاک برای اشتراک گذاری کد منبع الگوریتم اپ با مقامات آمریکایی

تیک تاک در جدیدترین خبرها تایید کرده که الگوریتم این اپلیکیشن را می‌توان با مقامات آمریکایی به اشتراک گذاشت. مالک چینی این اپ محبوب یعنی ByteDance امیدوار است که با ارائه کردن کد منبع الگوریتم این پلتفرم و شفافیت‌ها در این خصوص مانع از مسدود شدن این سرویس در آمریکا شود.

در همین راستا گفته شده که فیدهای ویدئویی شخصی سازی شده برای هر کاربر یکی از موضوعات مورد توجه و از محرمانه‌ترین اسرار این شرکت است. با این حال تیک تاک اعلام کرده که این سرویس تنها بر مبنای ویدئوهای تماشا شده کاربر، علاقه‌مندی به ویدئوها، فالوورها و اشتراک گذاری ویدئوها توسط کاربر تصمیم می‌گیرد.

با این حال در دیگر بررسی‌ها گفته شده که میزان زمانی که کاربر صرف تماشای انواع خاصی از محتوا می‌کند در تصمیم گیری الگوریتم برای نشان دادن نتایج مشابه تاثیرگذار است و این ویژگی به باور برخی ناسالم و مضر عنوان شده است. با این حال بایت دنس نیز گفته که برای کاهش اثر این ویژگی دست به کار شده است. یکی دیگر از مواردی که منتقدین این اپ به آن اشاره می‌کنند احتمال دسترسی دولت چین به اطلاعات کاربران آمریکایی برای دخالت در روند سیاسی این کشور است.

الگوریتم تیک تاک

با این وجود بایت دنس مالک تیک تاک با بررسی کدهای منبع این برنامه توسط شرکت آمریکایی یعنی Oracle موافقت کرده است. تیک تاک در همین رابطه اذعان کرده که پیشنهاد آن‌ها به شرکت‌ها و مقامات آمریکایی این امکان را می‌دهد که کدهای منبع این اپ و الگوریتم‌های آن را برای وجود داشتن اشکالات امنیتی بررسی کنند.

با این حال بررسی عملکرد الگوریتم تیک تاک نیز بنابر گفته‌های برخی مقامات آمریکایی دشوار عنوان شده و اظهار شده که عمدتاً پاسخ دقیقی در این خصوص نمی‌توان یافت. با این وجود اگر الگوریتم تیک تاک را بتوان به طور دقیق بررسی کرد و نحوه کارکرد آن را فهمید، این احتمال وجود دارد که نگرانی‌های امنیتی در این خصوص پابرجا بماند. مشکلات امنیتی دیگر و ترس از احتمال اشتراک گذاشتن دیتاهای شخصی آمریکایی‌ها با دولت چین از نگرانی‌های عمده مقامات آمریکایی عنوان شده است.

  • تصویب لایحه ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه‌ های دولتی
  • ممنوعیت استفاده از تیک تاک در گوشی های نمایندگان مجلس آمریکا
  • تیک تاک به عنوان پردرآمدترین اپلیکیشن سه‌ ماهه سوم 2022 شناخته شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا