فناوری

ایلان ماسک به‌دنبال جبران مافات؛ حراج نام‌ های کاربری مشهور توییتر

به‌نظر می‌رسد که ایلان ماسک برای جبران 44 میلیارد دلاری که برای خرید توییتر پرداخت کرده‌است، در تلاش است تا راه‌هایی بیشتری برای کسب درآمد از این پلتفرم بیابد. همانطور که می‌دانید، از زمانی که ماسک در اکتبر گذشته مدیریت توییتر را برعهده گرفت، با بسیاری از از تبلیغ‌کنندگان دچار مشکل شد و آنها را از این رسانه اجتماعی فراری داد. بنابراین مدیر عامل توییتر حالا باید به‌دنبال جریان‌های درآمدی جدیدی باشد. حالا به‌عنوان بخشی از برنامه درآمدزایی از توییتر، این شرکت در نظر دارد نام‌ های کاربری مشهور این پلتفرم را به حراج بگذارد.

بر‌اساس گزارش نیویورک تایمز، در ماه دسامبر، کارمندان توییتر صحبت‌هایی درباره‌ فروش نام‌های کاربری داشته‌اند. یک منبع ناشناس و آگاه این گفتگوها را تأیید‌کرده و می‌گوید تصمیم موردبحث هنوز قطعی نیست. به‌خصوص با ورود به سال جدید میلادی از سرانجام آن اطلاعاتی وجود ندارد.

در حال حاضر، قوانین توییتر درمورد حذف نام کاربری، افراد را از ایجاد حساب‌های بدون پروفایل واقعی به منظور فروش نام کاربری خود منع می‌کند. اما خود ماسک از آزادکردن نام‌های کاربری 1.5 میلیارد حساب که در سال‌های اخیر مورداستفاده قرار نگرفته‌اند، صحبت کرده است.

حراج نام‌ های کاربری مشهور در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان

حراج نام‌ کاربری توییتر

با این حال، توییتر اولین اپلیکیشنی نیست که به کاربران اجازه می‌دهد تا نام‌ های کاربری خود را به حراج بگذراند. برنامه پیام‌رسان تلگرام نیز در اکتبر گذشته مزایده‌ نام‌های کاربری مشهور را آغاز کرد که خرید آن‌ها صرفاً ازطریق رمزارزها ممکن بود. به‌نظر می‌رسد که حراج نام‌های کاربری برای تلگرام سودآفرین بوده‌است. آیت شرکت حتی شروع به فروش شماره تلفن‌های مجازی را برای ورود به حساب‌های کاربری کرده‌است.

البته بازپس‌گیری نام‌های کاربری تلگرام چندان هم بدون مشکل نبود. برخی از کاربران این پلتفرم مدعی هستند که تلگرام بدون اخطار قبلی، نام کاربری آن‌ها را تصاحب کرده‌است. شرکت نیز در واکنش اعلام کرده که هیچ سیستمی توانایی تشخیص کانال‌هایی را که صرفاً برای اشغال و فروش نام‌های کاربری ایجاد شده‌اند از سایر کاربردها ندارد.

ماسک و گروهش احتمالاً تازه شروع به ایجاد تغییراتی در این پلتفرم کرده‌باشند. علاوه‌بر قضیه‌ توییتر بلو که مشکلات فراوانی را به همراه داشت، این شرکت ویژگی‌هایی جدیدی را اضافه کرده‌است که به کاربران اجازه می‌دهد قیمت سهام و ارزهای دیجیتال را در برنامه از طریق مشارکت با برنامه معاملاتی سهام Robinhood مشاهده کنند.

از طرفی دیگر، روز چهارشنبه هفته گذشته کاربران iOS متوجه شدند که توییتر سربرگ Latest یا جدیدترین‌ها را حذف کرده و آن را با تایم‌لاین For You یا برای شما جایگزین کرده‌است. این کار عملکرد دکمه‌ بالایی صفحه را تغییر می‌دهد که قبلاً برای مشاهده‌ جدیدترین یا پربازدیدترین توییت‌ها استفاده می‌شد. درواقع کاربران از این طریق می‌توانستند آخرین توییت‌های افرادی را که دنبال می‌کنند یا فهرستی که به‌صورت الگوریتمی ایجاد شده‌است را ببینید. اکنون، سربرگ For You به‌طور پیش‌فرض فعال است و کاربران باید پس از هر بار ورود به اپلیکیشن، دوباره وارد سربرگ Latest شوند.

ماسک از زمانی که معامله توییتر را نهایی کرد، کارمندان خود را یکی‌یکی اخراج می‌کند. براساس گزارش‌ها، 50 تا 75 درصد از کارمندان 755 نفری این شرکت تاکنون اخراج شده‌اند. به‌نظر می‌رسد که هفته‌ گذشته نیز، ماسک 40 نفر از کارمندان دیگرش را از تیم دانش و مهندسی داده‌ها تعدیل کرده است. حالا باید ببینیم ماسک اصلا تصمیم دارد کسی را در این شرکت باقی بگذارد یا خیر.

  • توییتر قیمت سهام و رمزارزها را مستقیماً در نتایج جستجو نمایش می‌دهد
  • ایلان ماسک اولین تغییرات توییتر در سال 2023 را اعلام کرد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا