بازی هافناوریکسب و کار

تماشا کنید: ثبت رکورد سرعت 490 کیلومتر بر ساعت توسط بوگاتی

بازی تاج و تخت سریع‌ترین خودروی تولید انبوه جهان بار دیگر شاهد تاج گزاری سلطان جدیدی بود. اما اینبار به نظر می‌رسد رقیبان شانس زیادی برای باز پس گیری تخت سلطنت از آن نداشته باشند. بوگاتی با انجام یک تست سرعت در پیست Ehra-Lessien آلمان و با رانندگی Andy Wallace در نسخه ویژه‌ای از بوگاتی شیرون موفق شد به اولین شرکت خودروسازی تبدیل شود که ب مرز سرعت 490 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است. فرانسوی‌ها با این رکوردشکنی توانستند لقب سریع‌ترین خودروی جهان را از کونیگزگ Agera RS پس بگیرند.

اندی والاس فرانسوی، راننده تست شرکت بوگاتی، توانست با غرش موتور 16 سیلندری بوگاتی شیرون در مسیری به مسافت حدود 8.6 کیلومتر به سقف سرعت 490.4 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. برای مقایسه بد نیست بدانید که مخلوق رکورد شکن قبلی بوگاتی یعنی ویرون سوپر اسپورت تنها موفق شده بود به سرعت 431 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حتی سوئدی‌ها هم نتوانستند با خودروی کونیگزگ Agera RS به سرعتی بیشتر از 457.8 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند. در دنیای قطارهای سریع‌السیر نیز قطار bullet کشور ژاپن با سرعت 321کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. بوگاتی شیرون حتی توانسته با این ثبت رکورد از هواپیماهای کوچک و هلی‌کوپترها هم سریع‌تر باشد.

برای دست پیدا کردن به چنین سرعتی بوگاتی دست به کارهای خارق‌العاده‌ای زده است. به عنوان مثال خودروی شیرون که در این تست مورد استفاده قرار گرفت با نسخه‌های معمولی اندکی تفاوت داشته و در قسمت عقب برای به وجود آوردن نیروی داون فورس بیشتر کمی کشیده‌تر طراحی شده است. حتی برای طراحی لاستیک مخصوص این تست نیز بوگاتی با دیگر شرکت‌ها همکاری کرده و لاستیک‌های کاملا بی‌نقصی را تولید کرده است، چرا که هیچکس دوست ندارد در سرعت بالای 400 کیلومتر بر ساعت دچار ترکیدگی لاستیک شود. کلمات هرگز نمی@‌توانند اتفاقات تاریخ‌ساز را به خوبی توصیف کنند، پس از شما دعوت می‌کنیم ویدئوی رسمی بوگاتی از این رکوردشکنی تاریخی را تماشا کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا