فناوری

غرق شدن کشتی حامل خودروهای لوکس – گنج از دست رفته

شاید با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی، مفهوم “غرق شدن یک کشتی” برای ما بیگانه باشد یا فکر کنیم که چنین چیزی تنها در دوران قرن 17 یا 18 (همان عصر طلایی دزدان دریایی) اتفاق می‌افتاده اما کافی است این خبر را بخوانید تا متوجه شوید که دوران دزدان دریایی و گنج‌های پنهان شده در قعر دریا تمام نشده است. نیرو دریایی کشور پرتغال تایید کرده است که در پی آتش سوزی یک کشتی در آب‌های سرزمینی این کشور، شاهد غرق شدن کشتی حامل خودروهای لوکس بوده است. اما نکته‌ی جالب‌تر این خبر آنجاست که بدانید محموله‌ی این کشتی خودروهای الکتریکی شرکت‌های نظیر آئودی، پورشه و بنتلی بوده است.

  • آرم جلوی ماشین الکتریکی رولز رویس طراحی شد
  • بهترین ماشین برای نوجوانان با قیمت کمتر از 20 هزار دلار کدام هستند؟

جزئیات غرق شدن کشتی حامل خودروهای لوکس

کشتی Felicity Ace از روز گذشته تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین ترندهای خبری در سراسر دنیا شده است که با توجه به محموله‌ی آن، امری طبیعی به نظر می‌رسد. نیروی دریای پرتغال اعلام کرده که در پی وقوع یک آتش سوزی بزرگ در یکی از عرشه‌های بار و همچنین گسترش سریع آن به دیگر قسمت‌های این کشتی، این کشتی حامل خودروهای الکتریکی به قعر دریا رفته است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، 22 خدمه‌ی این کشتی با موفقیت توانستند تا با استفاده از قایق‌های نجات قرار گرفته در کناره‌های کشتی به یک کشتی نفت کش یونانی در نزدیکی محل حادثه فرار کنند. البته نیروی دریایی پرتغال هم با حضورد در صحنه و استفاده از هلیکوپترهای خود، توانسته تا تعداد از خدمه‌ی این کشتی را هم نجات دهد.

غرق شدن کشتی حامل خودروهای لوکس - گنج از دست رفته

نقطه‌ی آغاز سفر این کشتی از یکی از بندرهای کشور آلمان بوده و قرار بود تا در روز 23 فوریه به آمریکا برسد اما بخاطر آتش سوزی‌ای که در تاریخ 16 فوریه در این کشتی رخ داد، شرایط جور دیگری رقم خورد. خبرگزاری‌های مختلف برای بیان وضعیت این کشتی تا همین چند ساعت گذشته از کلمه‌ی (رها شده) استفاده می‌کردند و این بدان معنی بود که دیگر کنترل این کشتی نفت کش در اختیار هیچ کس نیست. اما شاید بیشترین نگرانی خبرگزاری‌ها بخاطر محموله‌ی ارزشمند ان بوده که در ادامه به جزئیات آن نیز می‌پردازیم.

غرق شدن کشتی حامل خودروهای لوکس - گنج از دست رفته

وبسایت بررسی خودرو The Drive در پستی اعلام کرده که با پیگیری‌های صورت گرفته، مشخص شده که تقریبا 4000 وسیله نقلیه در این کشتی وجود داشته که اکثر آن‌ها از نوع خودرو الکتریکی بوده و مقصد آن‌ها آمریکای شمالی بوده است. شرکت فولکس واگن در بیانیه‌ای تایید که به غیر از خودروهای پورشه و فولکس واگن، تقریبا 189 عدد بنتلی و تعداد نامشخصی آئودی نیز در بین ماشین‌های این کشتی بوده‌اند. ظاهرا جزئیات بیشتری از محموله‌ی این کشتی در دسترس نیست اما تمام تلاش‌ها برای مشخص شدن وضعیت این خودروها صورت خواهد گرفت. ارگان‌های دیگر هم برای یافتن دلیل شروع آتش سوزی درون این کشتی در حال تلاشند.

غرق شدن کشتی حامل خودروهای لوکس - گنج از دست رفته

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا