فناوری

پشتیبانی DLSS انویدیا از 200 بازی موجود و Steelrising از RTX

اکنون پشتیبانی DLSS انویدیا از 200 بازی موجود فعال است و به جز این بازی‌های Steelrising و The Lord of The Rings Gollum نیز از RTX پشتیبانی می‌کنند. برای اطلاع از جزییات بیشتر این خبر و تماشای ویدیوها در ادامه با ما همراه باشید.

  • ماد FSR 2.0 سایبرپانک 2077 جایگزین DLSS انویدیا و سازگار با Steam Deck
  • بروزرسانی رهگیری پرتو و DLSS / FSR بازی Hitman 3: نیازمند سخت افزار قدرتمند
  • اولین بررسی AMD FSR 2.0 – حتی بهتر از Nvidia DLSS 2.0؟

پشتیبانی DLSS انویدیا از 200 بازی موجود

پشتیبانی DLSS انویدیا از 200 بازی موجود

«انویدیا» (NVIDIA) امروز اعلام کرد که فناوری بازسازی تصویر DLSS (Deep Learning Super Sampling) آن اکنون در بیش از 200 بازی و برنامه در دسترس است. به غیر از این، در همین ماه دو بازی تازه عرضه شده دیگر نیز وجود خواهد داشت که پشتیبانی از DLSS و RTX را نیز به قابلیت‌های خود اضافه می‌کنند.

بازی Loopmancer

اولین بازی Loopmancer است، یک بازی اکشن پلتفرمر که هفته آینده برای PC منتشر خواهد شد. به گفته انویدیا، حالت عملکرد DLSS در این بازی می‌تواند با فعال کردن بازتاب‌های «رهگیری پرتو» (Ray-Tracing)، عملکرد را در وضوح 4K بیش از دو برابر کند. نمودار عملکرد این قابلیت به همراه ویدیوی منتشر شده از این بازی جدید را در ادامه می‌بینید:

DLSS انویدیا روشن برای بازی Loopmancer

تریلر معرفی بازی Loopmancer با کیفیت 4K و پشتیبانی از RTX

ویدیوی مقایسه کیفیت بازی Loopmancer در حالت 4K قابلیت DLSS انویدیا

بازی مستقل Hell Pie

به جز عنوان قبلی، بازی مستقل Hell Pie نیز قرار است در تاریخ 30 تیر 1401 (21 جولای 2022) عرضه شود که دارای بازتاب‌های رهگیری پرتو و «انسداد محیط» (Ambient Occlusion) است. باز هم انویدیا بیش از ۲ برابر فریم با حالت عملکرد DLSS با وضوح ۴K را در این بازی وعده می‌دهد. شما همچنین می‌توانید مانند بازی قبلی، نمودار عملکرد این قابلیت‌های جدید اضافه شده را در کنار ویدیوی مقایسه کیفیت در حالت‌های رهگیری پرتو و DLSS انویدیا تماشا کنید:

DLSS انویدیا روشن برای بازی Hell Pie

ویدیوی مقایسه کیفیت بازی Hell Pie در حالت Ray Tracing و DLSS انویدیا

به علاوه موارد گفته شده، چند بازی دیگر نیز وجود دارد که از ویژگی DLAA انویدیا که نسخه متمرکز «ضدپلگی» (Anti-aliasing) قابلیت DLSS آن است را اضافه می‌کنند. اولین مورد Baldur’s Gate 3 با پچ 8 بود که به تازگی منتشر شده و دیگری بازی مستقل پلتفرمر پازل سه‌بعدی Lumote: The Mastermote Chronicles است.

بزرگترین اطلاعیه‌هایی که در این باره مطرح شده‌اند این است که بازی‌های The Lord of the Rings: Gollum و Steelrising هر دو از ویژگی‌های DLSS و RTX پشتیبانی خواهند کرد. بازی قبلی دارای بازتاب‌ها و سایه‌های رهگیری پرتو است، در حالی که Steelrising فقط از بازتاب‌های رهگیری پرتو پشتیبانی می‌کند. هر دو بازی به تازگی تریلرهای جدیدی از رویداد پخش Nacon Connect دریافت کرده‌اند که آن‌ها را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. البته لازم به ذکر است که این بازی‌ها نماینده ویژگی‌های DLSS یا RTX انویدیا نیستند.

به عنوان یادآوری نیز باید بگوییم که بازی Daedalic’s The Lord of the Rings: Gollum در تاریخ 10 شهریور 1401 (1 سپتامبر 2022) برای PC، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، اکس باکس وان و اکس باکس سری X/S عرضه می‌شود، در حالی که پورت نینتندو سوییچ آن اواخر امسال عرضه خواهد شد. عنوان Spiders’ Steelrising نیز یک هفته بعد برای پلتفرم‌های PC و کنسول‌های نسل بعدی پلی استیشن 5 و اکس باکس سری X/S عرضه می‌شود. شما همچنین می‌توانید ویدیوی گیم پلی آن را در انتهای مطلب تماشا کنید:

ویدیوی رونمایی از گیم پلی بازی The Lord of the Rings: Gollum

تریلر گیم پلی بازی Steelrising – Titans

نظر شما درباره پشتیبانی DLSS انویدیا از 200 بازی چیست؟ کدام یک از این بازی‌ها تاثیر بیشتری را با وجود پشتیبانی از این قابلیت شاهد بوده‌اند؟ به جز این چه بازی‌های دیگری را برای اضافه شدن به لیست این ویژگی در آینده پیشنهاد می‌دهید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید.

  • کدهای انویدیا DLSS توسط هکرها هک شد – حالا کدها در اختیار همه است
  • اینتل با سلاح XeSS به رقابت DLSS و FSR خواهد رفت
  • اظهارنظر توسعه دهندگان بازی God of War درباره فناوری DLSS

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا