فناوری

مشخصات رسمی پردازنده اینتل Raptor Lake-S به صورت تصادفی لو رفت

به گزارش وب سایت VideCards شرکت اینتل امروز در شهر شنژن چین، یک کارگاه آموزشی با محوریت محصولات NAS و نقشه‌های راه مرتبط با آن برگزار کرده است. اما در حین برگزاری این کارگاه آموزشی، در یکی از اسلایدهای نمایش داده شده، مشخصات رسمی از پردازنده دسکتاپ نسل بعدی اینتل به نام Raptor Lake-S به نمایش درآمده است. در ادامه به بررسی اطلاعات به دست آمده از این اسلاید خواهیم پرداخت.

  • زمان عرضه احتمالی Raptor Lake و Sapphire Rapids – پاییز شلوغ اینتل

پشتیبانی از حافظه رم DDR5-5600 در کنار سازگاری با DDR4-3200

بر اساس این اسلاید، Raptor Lake-S به طور رسمی از حافظه رم DDR5-5600 پشتیبانی می‌کند، که نوید دهنده‌ی افزایش سرعت نسبت به سری پردازنده‌های Alder Lake است که به طور پیش فرض از سرعت 4800 MT/s JEDEC پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، در اسلاید اطلاعاتی نمایش داده شده که تایید می‌کند Raptor Lake-S با حافظه DDR4-3200 هم سازگار خواهد بود، که در واقع انتظار می‌رفت زیرا مادربردهای سری 600 نیز با سری‌های دسکتاپ جدید سازگار هستند و با توجه به اینکه هنوز حافظه‌های DDR5 هنوز به صورت کامل جا نیفتاده است، کاملا منطقی است.

Intel-Raptor-Lake-S-PCH - SakhtafzarMag

همچنین، این پلتفرم جدید از خطوط بیشتر PCIe Gen 4.0 از طریق چیپست پشتیبانی می‌کند، اما در این اسلاید هیچ اشاره‌ای به خطوط اضافی Gen 5.0 نشده است. کماکان این پلتفرم محدود به 16 مسیر اختصاصی خواهد بود که به طور انحصاری از طریق پردازنده مرکزی در دسترس است. این بدان معنی است که خطوط Raptor Lake-S PCIe Gen5 به طور همزمان بین حافظه و پردازنده گرافیکی تقسیم می‌شوند.

انتظار می‌رود اینتل Raptor Lake در اکتبر (مهر ماه) سال جاری معرفی شود. از دیگر مشخصات در دسترس از پردازنده اینتل Raptor Lake-S می‌تواند به معماری آن اشاره کرد، که مبتنی بر همان فناوری پردازش اینتل 7 به عنوان Alder Lake است و از همان سوکت LGA1700 پشتیبانی خواهد کرد. پس از اینکه اینتل تعداد هسته‌های Gracemont (کارآمد) را دو برابر کرده است، سری جدید به طور رسمی از تعداد هسته های بالاتر تا 24 پشتیبانی می‌کند.

مطالب مرتبط:

  • بنچمارک پردازنده Raptor Lake با 24 هسته و 32 رشته افشا شد
  • اینتل نسل دوم ای سیک Blockscale ASIC خود را عرضه کرد
  • نتایج بنچمارک اینتل: عملکرد بهتر Arc A770M از RTX 3060 لپ تاپ
  • آمار فروش پردازنده AMD Ryzen همچنان بالاتر از Alder Lake اینتل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا