بازی هافناوریکسب و کار

خودروی الکتریکی 2020 Taycan بصورت رسمی رونمایی شد – خط و نشان پورشه برای تسلا

بالاخره بعد از سال‌های متوالی از طرح‌های مفهومی، تصاویر جاسوسی و حدس و گمان‌های فراوان، 2020 Porsche Taycan بصورت رسمی رونمایی شد. اگرچه پورشه چندین سال است که به تولید خودروهای هایبریدی (مانند سوپراسپورت 918 Spyder) مشغول است، اما تایکان 2020 اولین خودروی تمام الکتریکی این شرکت خواهد بود که به عرصه تولید می‌رسد. این خبر برای طرفداران خودروهای الکتریکی بسیار خوشحال کننده بود و برای پورشه نیز قدمی هیجان انگیز در دنیای EV به حساب می‌آید. نسخه‌های تایکان توربو و توربو S در سال جاری میلادی به فروش خواهند رسید و نسخه‌های دیگری از این خودروی هیجان انگیز برای سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

حتما تا اینجای مطلب این سوال ذهن شما را درگیر کرده است که چگونه خودرویی الکتریکی به توربو مجهز شده است، جواب سوال شما این است که تایکان توربو به هیچ وجه به توربو مجهز نشده و پورشه صرفا برای همسان جلوه دادن این محصول جدید خود با محصولات قبلی از این پسوند استفاده کرده است. پورشه تایکان 2020 کمی از خودروی پانامرای این شرکت کوچکتر است و تقریبا هم اندازه خودروهایی مانند بی‌ام‌و سری 5، مرسدس بنز کلاس E یا تسلا مدل S خواهد بود. ظاهر کلی آن هم شباهت تقریبا یکسانی با خودروی مفهومی Mission E پورشه دارد که سال‌های قبل توسط این خودروساز آلمانی به عنوان تصور آنها از یک خودروی الکتریکی آینده به نمایش گذاشته می‌شد.

قوای محرکه پورشه تایکان 2020 به هر دو محور جلو و عقب منتقل خواهد شد، این خودروی به جعبه دنده دو سرعته مجهز شده که از دنده اول برای شتابگیری اولیه تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت استفاده می‌شود. سقف سرعت آن نیز به بصورت الکترونیکی به 260 کیلومتر بر ساعت محدود خواهد شد. دو مدل این خودرو که در سال جاری راهی بازارها خواهند شد هر دو در حالت عادی 616اسب بخار قدرت دارند، اما با استفاده از حالت overboost تایکان توربو تا 670 و توربو S تا 750 اسب بخار قدرت در اختیار خواهند داشت و سقف گشتاور آنها نیز به ترتیب 626 و 774 فوت-پوند می‌باشد. نسخه معمولی شتابگیری صفر تا صد را در 3 ثانیه تکمیل می‌کند اما نسخه توربو S برای این کار تنها 2.6 ثانیه زمان نیاز دارد.

پورشه ادعا می‌کند که خودروی تایکان برقی آنها می‌تواند با هر شارژ کامل مسافتی به میزان 450 کیلومتر را طی کند. ظرفیت باتری‌های این خودرو نیز 93 کیلووات ساعت اعلام شده که شارژ آنها نیز با سیستمی 800 ولتی انجام می‌گیرد. این یعنی در شرایط عادی باتری این خودرو می‌تواند در زمان تنها 22.5 دقیقه از 5 درصد به 88 درصد شارژ برسد. اگر از طرفداران خودروهای الکتریکی باشید متوجه شده‌اید که اعدام و ارقام مربوط به اولین خودروی الکتریکی پورشه تا چه حد نزدیک به محصولات تسلا هستند و به طور قطع بعد از عرضه شاهد رقابت‌های جالبی بین آنها خواهیم بود. پورشه تایکان توربو با قیمت 150 هزار دلار و تایکان توربو S با قیمت 185 هزار دلار عرضه می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا