بازی هافناوریکسب و کار

آیفون‌های سال 2020 از باتری بهتری بهره می‌برند

آیفون‌های 12 اپل در سال 2020 از مدارهای بهبود یافته‌ای بهره می‌برند که از نظر ابعاد کوچک‌تر خواهند بود و اجازه می‌دهند حجم باتری افزایش پیدا کند. این موضوع توسط وب سایت کره‌ای The Elec منتشر شده که گزارش خود را از منابعی در صنعت بدست آورده.

مدارهای بهبود یافته اشاره شده در گزارش به ماژول محافظت باتری ارتباط داده شده‌اند. یک ماژول محافظت از باتری برای جلوگیری از گرم شدن بیش از اندازه و شارژ شدن بیش از اندازه است تا باتری طول عمر بیشتری پیدا کند و برای استفاده ایمن باشد. در آیفون 12 اپل از یک ماژول محافظت باتری سفارشی استفاده می‌کند که تا 50 درصد از نظر ابعاد کوچک‌تر است. این باید فضای بیشتری برای باتری‌های بزرگ‌تر در اختیار تولید کننده قرار دهد.

شرکت نیمه هادی ITM کُره وظیفه تامین ماژول جدید محافظت باتری را بر عهده دارد. آنها با ترکیب مدار محافظت با یک MOSFET و PCB توانسته‌اند نیاز به یک کیس نگه دارنده را از بین ببرند و به ابعاد کوچک‌تری برسند.

اپل همین حالا نیز عمر باتری را در آیفون 11، آیفون 11 پرو افزایش داده و این بهبود در آیفون 11 پرو واقعا فوق العاده بوده. آیفون 11 تا 4 ساعت بیشتر و آیفون 11 پرو نیز تا 5 ساعت بیشتر از پیشینیان خود دوام می‌آورند. این نتیجه بهبود بهره وری در چیپ A13 Bionic به علاوه باتری‌های بزرگ‌تر است. مشخصا چنین خبری برای کاربران مسرت بخش خواهد بود که بدانند اپل همین جا متوقف نشده و برای بهبود عمر باتری آیفون‌های 2020 تلاش می‌کند.

به همراه بهبود باتری، آیفون 12 انتظار می‌رود تا در طراحی مشابه با iPhone 4 عرضه شود. این اسمارت فون از پشتیبانی 5G، نمایشگر 120 هرتز ProMotion، یک پردازنده A14 سریع‌تر، یک سیستم دوربین بهبود یافته با سنسور Time of Flight یا TOF برای بهود واقعیت افزوده و بسیاری قابلیت‌های بهره مند خواهد شد. تمام مدل‌های آیفون 12 در سال 2020 با نمایشگرهای OLED همراه هستند که شامل مدل غیر Pro نیز می‌شود.

iPhone SE 2 نیز انتظار می‌رود که iPhone 9 خوانده شود و مشخصا چنین بهبودهایی را به همراه نخواهد داشت زیرا قرار است یک مدل کم هزینه باشد و چیزی شبیه به iPhone 8 از نظر قابلیت‌ها خواهد بود. تنها تغییرات داخلی را می‌توان به پردازنده A13 و 3 گیگابایت حافظه رم نسبت داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا