بازی هافناوریکسب و کار

انویدیا نشان تجاری Hopper را ثبت کرد: نام احتمالی گرافیک‌های جایگزین Ampere

انویدیا که وعده تحولی عظیم را با گرافیک های 7 نانومتری نسل آینده خود داده، به تازگی نشان تجاری Hopper را در اداره نشان تجاری و حق اختراع ایالات متحده موسوم به USPTO به ثبت رسانده است.

پیش بینی میشود که Hopper اسم رمز معماری نسل بعدی گرافیک‌های انویدیا که بعد از گرافیک‌های Ampere از راه میرسند واقع شود. این در حالیست که انویدیا هنوز در حال آماده سازی برای گرافیک‌های Ampere می باشد که در آینده نزدیک از راه خواهند رسید. انویدیا اسم رمز Ampere از روی نام Andre-Marie Ampere، فیزیکدان و ریاضیدان فرانسوی انتخاب کرد که جایگزینی برای معماری Turing فعلی انویدیا خواهد بود. سامسونگ و TSMC هر دو تولید کننده تراشه‌های انویدیا با معماری 7 نانومتری خواهند بود. هنوز هیچ تاریخ عرضه‌ای از سوی انویدیا اعلام نشده اما انتظار میرود که گرافیک‌های سری Ampere در سال 2020 روانه بازار شوند.

نشان تجاری جدید انویدیا احتمالا اسم جایگزینی برای Ampere خواهد بود. در مورد نشان تجاری جدید انویدیا میتوان گمانه زنی کرد که این تراشه ساز نام Hopper را از Grace Hopper، دانشمند کامپیوتر امریکایی الهام گرفته است. بر اساس شایعات، Hopper به MCM یا به عبارت دیگر ماژول مولتی چیپ نیز اشاره کرد که در این صورت بدین معناست خبری از کارت گرافیک‌های گیمینگ GeForce از این سری نخواهد بود. بنابراین احتمالا از سری Hopper انویدیا محصولات خانواده Tesla و Quadro این کمپانی بیرون خواهد آمد.

در صورت صحت شایعات، سال آینده میتواند سال هیجان انگیزی در صنعت تراشه‌های گرافیکی باشد. انتظار میرود انویدیا کارت گرافیک‌های سری Ampere را روانه بازار کند و صحبت‌هایی در مورد احتمال عرضه نسل دوم کارت گرافیک‌های AMD بر پایه معماری RDNA 2 با پشتیبانی از فناوری Ray tracing به گوش میرسد. قابلیتی که در حال حاضر در انحصار کارت گرافیک‌های انویدیا است. نباید فراموش کرد که اینتل نیز در حال آماده سازی کارت گرافیک‌های Xe برای سال جدید می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا