بازی هافناوریکسب و کار

زمان معرفی گوشی‌های گلکسی S11 و گوشی تاشوی سامسونگ مشخص شد

براساس توئیت جدیدی که توسط IceUniverse، افشاگر معتبر توئیتری منتشر شده است، سامسونگ قصد دارد از سری گلکسی S11 گوشی تاشو دردار خود در روز 18 فوریه (29 بهمن) در سان فرانسیسکو آمریکا رونمایی کند. این یعنی درست پیش از برگزاری نمایشگاه MWC 2020 سامسونگ از سری جدید پرچمداران خود رونمایی خواهد کرد و این مطابق با روند هر ساله شرکت می‌باشد. چراکه سال گذشته نیز آنها در تاریخ 21 فوریه از سری گلکسی اس10 و گلکسی فولد رونمایی کرده بودند.

از گوشی تاشو دردار و S11 چه می‌دانیم؟زمان معرفی گلکسی s11 سامسونگ

درخصوص گوشی تاشو دردار سامسونگ اطلاعات زیادی منتشر نشده است، به‌غیر از اینکه گفته شده قیمتی در حدود 1000 دلار خواهد داشت، اما هرچه به زمان معرفی خانواده S11 نزدیک می‌شویم، اخبار بیشتری درخصوص آنها منتشر می‌شود. اخیراً اطلاعاتی درخصوص باتری S11 و S11+ منتشر شد و پیش‌تر هم اعلام شد که سامسونگ احتمالاً از دوربین جدید 108 مگاپیکسلی خود در کنار 4 سنسور دیگر که شامل ماژول پریسکوپی 5x نیز می‌شود در این گوشی استفاده خواهد کرد.زمان معرفی گلکسی s11 سامسونگ

در بخش جلو هم این گوشی مانند نوت 10 دارای حفره‌ای در مرکز بالای نمایشگر خواهد بود. این نمایشگر دارای رزولوشن QHD و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز خواهد بود. انتظار می‎رود که سامسونگ مانند همیشه از چیپست‌های پرچمدار، یعنی اسنپدراگون 865 و اگزینوس 990 به همراه 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.0 استفاده کند. اما 2020 کمی اواضاع متفاوت‌تر خواهد بود.

Exynos بزرگترین مشتری خود را از دست می‌دهد

بخش اگزینوس سامسونگ ممکن است بزرگترین مشتری یعنی گوشی‌های گلکسی این کمپانی را از دست بدهد. رسانه کره‌ای The Elec گزارش داده است که پرچمدار آینده سامسونگ، یعنی گلکسی S11 سال آینده در بیشتر مناطق جهان به جای اگزینوس 990 از اسنپدراگون 865 استفاده خواهد کرد.

به‌طور معمول پرچمداران سامسونگ در بازارهای آمریکا، چین و ژاپن با چیپست اسنپدراگون ارائه می‌شوند و دلیل این موضوع هم پشتیبانی بهتر از شبکه 4G توسط مودم کوالکام است. با این حال، سال آینده تمامی مناطق جهان به‌غیر از اروپا به نسخه اسنپدراگون سوئیچ خواهند کرد. این حتی شامل سرزمین مادری سامسونگ، یعنی کره‌جنوبی هم می‌شود. باوجود آنکه سامسونگ در کره فروش بسیار بالایی ندارد (در حدود 20 میلیون دستگاه در سال)، این منطقه یک نقطه غرور برای آنها به حساب می‌آید. اما چرا چنین تصمیمی گرفته شده؟

طبق گفته The Elec مدیران سامسونگ اختلاف عملکرد میان این دو چیپست را خیلی زیاد عنوان کرده‌اند. البته توقع نداشته باشید که سامسونگ رسماً این موضوع را تأیید کند. با این حال، آنها تا همینجای کار هم بخش تولید هسته‌های پردازنده خود را تعطیل کرده است، این یعنی آنها به وضوح از میزان عملکردشان رضایت ندارند. البته باز هم بد نیست اشاره کنیم که این موضوع هنوز به تأیید سامسونگ نرسیده است.

زمان معرفی گلکسی s11 سامسونگ

چیپست اسنپدراگون 865 از جدیدترین هسته‌های Cortex-A77 استفاده می‌کند و مجموعه‌ای امکانات جدید را در اختیار دارد. در مقابل اگزینوس 990 از هسته‌های قدیمی‌تر A76 استفاده کرده و دیگر امکانات آن در سطح پایین‌تر از رقیب می‌باشد. این یعنی درصورتی که سامسونگ بخواهد از دوربین 108 مگاپیکسلی در S11 استفاده کند، شرایط برای استفاده از تراشه خانگی پیچیده خواهد شد. سامسونگ اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد از چیپست‌هایMediaTek 5G در برخی از مدل‌های رده‌پایین‌تر خود استفاده خواهد کرد که این هم یک اقدام دیگر در جهت کنار گذاشته شدن تراشه‌های اگزینوس قلمداد می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا