بازی هافناوریکسب و کار

گزارش: احتمال کمیاب شدن کنسول نینتندو سوئیچ به دلیل ویروس کرونا

ویروس کرونا در بسیاری از زمینه‌ها تاثیرات منفی بسزایی را اعمال کرده که صنعت گیم و کنسول‌های بازی نیز بسیار تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند. حال کرونا ویروس، کنسول نینتندو سوئیچ را نیز هدف قرار داده است.

طبق گزارشی که روز گذشته توسط بلومبرگ منتشر شده، احتمال اینکه نینتندو سوئیچ به خصوص در کشورهای امریکایی و اروپایی کمیاب شود وجود دارد. بدین ترتیب تقاضا برای این کنسول بازی دچار چالش‌هایی خواهد شد و علاقمندان به خرید آن، با مشکل مواجه می‌شوند. به گفته بلومبرگ، در کوتاه مدت آسیب زیادی به کنسول‌های سوئیچ وارد نمی‌شود. چرا که نینتندو به اندازه‌ای که انتظار فروش دستگاه تا ماه مارس را داشته، موفق به عرضه این کنسول شده است. اما به واسطه مشکل در تامین قطعات که منشا آن کرونا ویروس بوده، احتمالا از ماه آوریل شاهد کاهش موجودی کنسول نینتندو سوئیچ در وسعت جهانی خواهیم بود.

کنسول نینتندو سوئیچ هم از کروناویروس در امان نماند

در واقع با شیوع هر چه بیشتر کرونا ویروس، نه تنها نینتندو سوئیچ، بلکه دیگر کنسول‌های مهم بازی بیش از پیش از نظرهای مختلف آسیب خواهند دید. مهم‌ترین آسیب‌ها، افزایش قیمت و کمبود قطعات مورد نیاز ساخت دستگاه‌هاست. علاوه بر کنسول‌های بازی، فیسبوک در ماه جاری گزارشی از مشکلاتش در مورد تولید هدست واقعیت مجازی Oculus Quest به دلیل ویروس کرونا منتشر کرد و باعث شده این محصول بعد از اتمام موجودی، هنوز موجود نشود.

پیش از این در گزارشی جداگانه، به تاثیرات کرونا ویروس بر جنبه‌های مختلف صنعت تکنولوژی، از لپ‌تاپ گرفته تا گوشی هوشمند و تراشه پرداختیم. همچنین خواندیم که کرونا تا چه اندازه بر میزان تقاضای گرافیک و مادربرد در چین تاثیرگذار بوده است. در حال حاضر کمپانی‌ها در تلاشند با تامین قطعات مورد نیاز خود از تامین کنندگان غیر چینی، از بحران ایجاد شده فرار کنند. اما این کار به همین سادگی نیست چرا که نقش چین فراتر از حد تصور است و در هر صورت تاثیرات نسبی این ویروس مهلک را دیر یا زود شاهد خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا