فناوری

اولین موتورسیکلت برقی دوکاتی برای مسابقات MotoE طراحی شد

اگر طرفداران دنیای خودرو کارخانه بوکاتی رو به عنوان سازنده سریع‌ترین خودروهای جهان می‌شناسند، در دنیای موتور سیکلت‌ها هم این عرصه در دستان شرکت دوکاتی است. حال تصور کنید که این شرکت نه تنها از اولین موتورسیکلت الکتریکی دوکاتی رونمایی کرده بلکه این محصول آن‌ها قرار است در مسابقات موتور سواری الکتریکی (در سطح اول دنیا) هم به رقابت با سایر کارخانه‌های موتور سیکلت سازی برود.

  • دوچرخه برقی جدید هارلی دیویدسون
  • با سریع ترین موتورسیکلت های جهان آشنا شوید

جزئیات اولین موتورسیکلت برقی دوکاتی

موتور جدید این شرکت که V21L نام دارد، ظاهری کلاسیک به خود گرفته. دقیقا همانند موتورهایی که از شرکت دوکاتی انتظار داریم و تا همین 10 سال پیش هم تولید می‌شدند. اما تفاوت اصلی نسل جدید موتورهای این شرکت در جنس بدنه آن‌هاست که به تقلید از خودروهای الکتریکی تازه وارد، با فیبر کربن ساخته شده است تا هم مقاومت بدنه‌ بالایی داشته باشد و هم وزن آن به نسبت سایر آلیاژها کمتر است.

اینگونه است که برای موتور الکتریکی این موتور سیکلت، بدنه سبک آن سبب می‌شود تا زمان بیشتری را به موتور سواری بپردازید و عمر باتری طولانی‌تری داشته باشید.

قلب تپنده این موتور یک موتور الکتریکی 150 اسب بخاری با باتری 18 کیلووات ساعتی است و همانطور که در اعلامیه این شرکت منتشر شده است، از این موتور برای تامین نیازهای تمام 18 شرکت کننده اصلی مسابقات MotoE استفاده خواهد شد. قطعا چنین تصمیمی نشان می‌دهد که در آزمایش‌های اولیه این شرکت، نمرات درخشانی از آن این موتور شده است و توانسته تا نظر سایر شرکت کنندگان در بازی‌های موتور الکتریکی را به خود اختصاص دهد.

اولین موتورسیکلت برقی دوکاتی برای مسابقات MotoE طراحی شد

وزن این موتور 225 کیلوگرم است که نیمی از آن را باتری پوشش می‌دهد. درست است که این استاندارد هنوز کمی سنگینی به نظر می‌رسد اما امیدواریم که برای سال 2023 این موضوع هم تغییر کند و شاهد موتورهایی سبک‌تر باشیم. دلیل اصرار ما بر این موضوع هم بدین دلیل است که هر چه وزن موتورهای الکتریکی کمتر باشد، محدوده مسافتی و عمر باتری آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

V21L را می‌توان تنها در 45 دقیقه تا 80 درصد ظرفیت باتری‌هایش شارژ کرد تا برد کافی برای تکمیل هفت دور مورد نیاز از مسیرهای کلیدی GP موتور سواری را داشته باشد. طبق گزارشات رسیده، سرعت آن به 220 کیلومتر در ساعت (در پیست موجلو موتو جی پی در توسکانی) رسیده است که آمار قابل توجهی است!

موتور سیکلت الکتریکی شبیه به یک قمار بزرگ برای شرکتی مانند دوکاتی می‌ماند چرا که قبلا هرگز چنین کاری انجام نداده بود و از سوی دیگر باید تجربه خود در مسابقات حرفه‌ای را هم در کار می‌گرفت. وینچنزو دی سیلوا، مدیر تحقیق و توسعه دوکاتی در بیانیه‌ای گفت:

در حال حاضر مهم‌ترین چالش‌های ما مربوط به اندازه، وزن، استقلال باتری‌ها و در دسترس بودن شبکه‌های شارژ موتور سیکلت در سطح کشورها است. کمک به تخصص داخلی شرکت برای رشد امروزی ما ضروری است تا زمانی که اولین دوکاتی برقی در خیابان می‌چرخد، آماده باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا