بازی هافناوریکسب و کار

واکسن هوش مصنوعی برای درمان بیماری آنفولانزا

این روزها به درجه ای از پیشرفت در علم رسیده ایم که به کمک هوش مصنوعی و یادگیری عمیق می توانیم شاهد تشخیص و درمان بیماری های مختلف باشیم. به تازگی نیز پژوهشگران استرالیایی توانستند یک هوش مصنوعی جدید در زمینه واکس آنفولانزا ارائه دهند. در واقع این تکنولوژی یک برنامه هوش مصنوعی است که قادر خواهد بود تا برای انواع ویروس های آنفولانزا واکسنی ارائه دهد. در ادامه به معرفی جزییات این هوش مصنوعی خواهیم پرداخت.

درمان آنفولانزا با هوش مصنوعی

همانطور که گفتیم هوش مصنوعی موفق شد تا به تولید واکسن برای درمان ویروس های مختلف بیماری آنفولانزا بپردازد. این برنامه هوش مصنوعی برنامه Sam نام دارد که می تواند اطلاعات ویروس آنفولانزا را دریافت کند و طبق ویروس، واکسنی برای آن بیماری تولید نماید. در نتیجه این داروی تولید شده از طریق واکسن به بدن فرد بیمار منتقل خواهد شد و بیماری آنفولانزا با هر نوع ویروسی درمان می شود. بر اساس گزارش ها این هوش مصنوعی بسیار هوشمند بوده که می توان روی آن حساب کرد.

این واکسن در مرحله آزمایش قرار دارد تا مشکلات آن برطرف شود. این واکسن تاثیر خوبی در زمینه پزشکی خواهد داشت چراکه در سال جاری در استرالیا 116 هزار نفر به بیماری آنفولانزا مبتلا شدند و 220 نفر از آنها از دنیا رفتند در نتیجه احتمال می رود که این واکسن راه حل این مشکل و این بیماری باشد. شما عزیزان می توانید نظرات خود را در رابطه با هوش مصنوعی در زمینه پزشکی با ما درمیان بگذارید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا