بازی هافناوریکسب و کار

مقایسه بازی Spider Man در PS5 و PS4 Pro: تغییر گرافیکی شدید؟

یکی از عنوان‌های مهم در کنسول‌های کمپانی سونی، سری بازی‌های Spider Man بوده است. اگرچه این بازی در کنار مابقی سری بازی‌هایی که تا به الان برای کنسول‌های سونی عرضه شده‌اند در رده بندی کنار مابقی عناوین مثل The Last Of Us قرار می‌گیرد اما با توجه به عرضه نسخه جدید آن بر روی PS5 این بازی تمرکز جدی کاربران برای مقایسه گرافیک شده است. مقایسه بازی Spider Man در PS5 و PS4 Pro بهبود عملکرد گرافیکی PS5 و همچنین قابلیت‌های جدید گرافیکی در این کنسول را نشان خواهد داد.

بازی Spider Man

کنسول بازی PS4 PRO به مدت 5 سال متوالی قادر به اجرای بسیاری از عناوین پر طرفدار و با کیفیت دنیای بازی‌ بود اما بلاخره زمان آن رسید تا سونی با ارائه کنسول PS5 راه جدیدی را به سوی پشتیبانی بازی‌های کنسول از Ray Tracing و قابلیت‌های جدیدی که به تازگی در بسیاری از موتورهای بازی سازی شاهد آن هستیم، باز کند. یکی از عناوین داغی که طی این مدت توانسته است طرفدارهای خاص خود را داشته باشد، بازی Spider Man بوده است. مقایسه بازی Spider Man در PS5 و PS4 Pro به سوال اصلی که طی این مدت بین تمام کاربران از نظر نبود تفاوت گرافیکی بین بازی‌های PS4 Pro و PS5 بوده است را جواب بدهد.

کنسول بازی PS5 دارای عملکرد بسیار قدرتمندتر و سریع‌تری نسبت به PS4 Pro است. حضور حافظه SSD بجای استفاده از هارد دیسک باعث شده است تا سرعت بارگذاری بازی‌ها در این کنسول نسبت به نسخه چهارم کنسول بازی سونی عملکرد فوق العاده داشته باشد.

مقایسه بازی Spider Man در PS5: برتری نسبت به نسخه قبلی خود

تماشای ویدئو از یوتیوب

حضور Ray Tracing و پشتیبانی کنسول PS5 از آن باعث شده است تا شیشه و سطح‌های آیینه‌ای در بازی قادر باشند بجای انعکاس یک سایه مصنوعی، به طور واقعی محتوای روبروی خود را منعکس کنند. همچنین با توجه به این موضوع عملکرد نوردهی در بازی بسیار بهتر شده و مانور برای ساخت بازی با گرافیک بالاتر و بهتر در این کنسول تبدیل به یک فرصت شده است. همچنین در نسخه Remastered شده Spider Man شاهد بهبود قابل توجه جزئیات نسبت به قبل هستیم. کنتراست رنگی بهتر از قبل شده و حتی رنج داینامیکی در بازی در بهترین حالت خود نسبت به PS4 Pro قرار دارد.

عملکرد سایه در بازی به لطف بهبود گرافیکی بسیار بهتر از قبل شده و دیگر شاهد سایه‌های تیز در ساختمان‌ها هنگام استفاده از تار اسپایدر من نیستیم. همین موضوع تاثیر مثبتی بر روی نظر کاربران در هنگام انجام بازی داشته است. حضور سایه‌های نرم و بدون شکستگی خود موضوع بسیار مهمی بوده است که در نسخه بازسازی شده این بازی می‌توانیم آن را داشته باشیم.

نظر شما در این باره چیست؟

بیشتر بخوانید: سونی از عدم کمبود موجودی PS5 می گوید – اما وضعیت در بازار متفاوت است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا