بازی هافناوریکسب و کار

بنچمارکهای یک کارت گرافیک ناشناس از AMD منتشر شده است

هر چند که AMD در فصل مالی اخیر تنها 18 درصد از بازار کارت گرافیک های جهان را در اختیار دارد، اما امید آن می رود که با معرفی کارت گرافیک های "ناوی" بتواند این آمار را تغییر دهد. تراشه های 7 نانومتری این شرکت بارها با تاخیر روبرو شده و نام معماری Navi را از سالها پیش تا کنون می شنویم؛ اما خبری از عرضه آنها نیست.

در این میان اما اخبار پراکنده ای از سوی برخی منابع معتبر و خبری منتشر می شود که هیچگاه به صورت رسمی تائید یا تکذیب نمی شوند. از جمله آنها اخباری است که به تازگی توسط CompuBench ارائه شده است. در لیستی که به تازگی در داده های CompuBench قرار گرفته است، نام یک تراشه گرافیکی با شناسه ID 66AF: F1 به چشم می خورد که احتمالا مربوط به یکی از کارت گرافیک های معماری AMD Navi است.

بنچمارک کارت گرافیک AMD

برای مقایسه بهتر، تصاویر منتشر شده نتایج بنچمارکهای این کارت گرافیک ناشناس را در کنار RX 580 به تصویر کشیده است؛ تفاوت این 2 کارت گرافیک دست کم در این بنچمارک چندان انقلابی نبوده و توانی برابر با AMD Radeon RX Vega 56 را به نمایش گذاشته است. شاید هم با یک میان رده از معماری ناوی و یا یک کارت گرافیک میانی از معماری Vega روبرو هستیم. به هر حال هر چه که هست، این اطلاعات تا زمان معرفی رسمی در هاله ای از ابهام قرار گرفته و هیچ تاریخ مشخصی برای عرضه کارت گرافیک های Navi نیز وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا