بازی هافناوریکسب و کار

پلیس آهنی دبی رونمایی شد! (به همراه ویدیو)

فیلم پلیس آهنی را به طور حتم در خاطر دارید؛ RoboCop فیلمی علمی تخیلی محصول سال ۱۹۸۷ است. کارگردانی این اثر را پل ورهوفن فیلم‌ساز هلندی‌الاصل برعهده داشت. از آن زمان تا کنون رویایی یک پلیس روباتیک در سر بسیاری از فیلم سازان و حتی مخترعان افتاده بود.

در شرایطی که ایران از نظر تولید و توسعه فناوری، به طور چشمگیری از کشورهای همسایه و سطح جهانی عقب مانده است، دیگر کشورها کارهای توسعه اصلی در شهر های خود را به اتمام رسانده و پس از پیاده سازی زیرساخت های فناوری و دیجیتالی شهری، اینک به سراغ جزئیاتی رفته اند که حیرت انگیز است!

اخبار که در هفته های اخیر در رسانه ها بسیار پر سر و صدا عمل کرده است، رونمایی از روبات پلیس "دبی" است. امارات متحده عربی هر چند که صاحب اصلی بسیاری از فناوری های موجود نیست، اما به دلیل مدیریت مالی و اقتصادی صحیح خود، همواره از برترین های جهان استفاده کرده است؛ به طوری که حتی از برخی از کشورهای توسعه یافته نیز مدرن تر شده است.

پلیس دبی در سال گذشته ربات های راهنمایی خود را معرفی کرده و حالا یک غول دیجیتالی به عنوان پلیس آینده این کشور رونمایی شده است. پلیس آهنی دبی در آینده در کنار نیروهای پلیس این کشور قرار گرفته و خدمت خواهد کرد. این ربات به زبان های انگلیسی و عربی مسلط بوده و از سیستم تشخیص هوشمند بهره می برد. در ادامه از شما دعوت می کنیم که ویدیوی جذاب این پلیس غول پیکری آهنی را از دست ندهید!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا