بازی هافناوریکسب و کار

مکلارن سنا GTR؛ نسخه ای قدرتمند از یک ابرخودروی قدرتمند

سال گذشته میلادی و مدت کوتاهی پس از معرفی ابرخودروی سنا (Senna)، کمپانی مکلارن از مدل مفهومی آن در کلاس GTR نیز رونمایی کرد. بر خلاف مدل اصلی که با وجود اعداد و ارقام خیره کننده فنی استفاده از آن در خیابان ها مجاز بود، مدل مفهومی GTR تنها برای استفاده در پیست های مسابقه توسعه داده میشد. پس از مدت ها انتظار حالا مکلارن رسما از نسخه ای قدرتمندتر از یک ابرخودروی قدرتمند یعنی Senna GT رونمایی کرده است.

همه چیز در این ماشین در نهایت خود قرار دارند و اولین نکته ای که به چشم می خورد مشخصات فنی است. سنا GTR از یک پیشرانه 4 لیتری مجهز به دو توربوشارژر با آرایش V8 استفاده می کند که با افزایش 25 اسب بخاری، مجموع توان خروجی خودرو را به 814 اسب بخار افزایش می دهند. همچنین این پیشرانه 590 پوند فوت گشتاور نیز تولید می کند. نکته بعدی به وزن خودرو باز می گردد. مکلارن در سنا در مقایسه با 720S توانسته بود وزن نهایی ماشین را چیزی در حدود 90 کیلوگرم کاهش دهد که میزان قابل ملاحظه ای به حساب می آمد. اما در GTR این میزان باز هم افزایش پیدا کرده و سنا GTR نسبت به مدل اصلی 10 کیلوگرم سبک تر است تا مجموع وزن خودرو در نهایت به 1.18 تن برسد. جعبه دنده دستی هفت سرعته و نسبت توان به وزن 684 اسب بخار به ازای هر تن نیز در کنار سایت مشخصات به خوبی تایید خواهند کرد که Senna GTR زمان های سریعتری را نسبت به برادر بزرگتر خود در پیست های مسابقه ای به ثبت خواهد رساند.

مکلارن Senna GTR

اما این پایان تغییرات برای سنا نیست. مکلارن مجموعه آیرودینامیکی خودرو را نیز بروزرسانی کرده تا پس از کاهش نیروی درگ، حالا نیروی رو به پایین به این ماشین در سرعت 250 کیلومتر در ساعت بیش از یک تن باشد. پنجره های پلی کربناتی، هدایت کننده های هوای پنوماتیک، سیستم خاموش کردن آتش از دیگر مشخصات این ماشین هستند و در عوض نمایشگر لمسی مرکزی و بلندگوها از خودرو خارج شده اند.

به گفته مکلارن تنها 75 دستگاه از Senna GTR تولید خواهد شد و همین حالا همه آنها نیز پیش فروش شده اند. قیمت پایه این خودرو برای خریداران 1.4 میلیون دلار اعلام شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا