بازی هافناوریکسب و کار

قابلیت شارژ خودکار برای بزرگترین خودروی الکتریکی جهان

بخش سوییسی شرکت تولید تجهیزات و ماشین آلات Kuhn قصد دارد تا محصولات خود در زمینه کامیون‌های معدن را ارتقا داده و نوع الکتریکی آنها را تولید کند. اولین تولید این شرکت که eDumper نامگذاری شده نیز موتور دیزل خود را به موتوری الکتریکی تبدیل کرده و در حال حاضر در معدنی در حوالی شهر Biel سوییس مشغول به کار است. با این اوصاف eDumper به بزرگترین خودروی الکتریکی جهان تبدیل شده است اما به نظر می‌رسد این ماشین عظیم الجثه قابلیت‌های قابل توجه دیگری بجز الکتریکی بودن نیز دارد.

خودروی غول آسای پیش از تغییر حالت خود به عنوان یک Komatsu HD 605-7 فعالیت می‌کرد و موتور غول پیکر آن نیز 6 سیلندر توربو دیزل با حجم 23.1 لیتر بود. ابعاد این کامیون 9 متر درازا، 4.2 متر عرض و 4.2 متر ارتفاع می‌باشد. شرکت Kuhn Schweitz موتور دیزلی این کامیون را با موتورهای الکتریکی که قدرت خود را از باتری‌های 4 تنی 600 کیلووات ساعتی تامین میکنند تعویض کرده است. برای اینکه بتوانید توانایی باتری‌های eDumper را تجسم کنید بد نیست بدانید بزرگ‌ترین باتری‌ای که تاکنون برای خودروی تسلا Model X استفاده شده تنها ظرفیتی معادل 100 کیلووات ساعت داشته است.

نکته جالبی که به بزرگ‌ترین خودروی الکتریکی جهان جذابیت بیشتری بخشیده قابلیت شارژ اتوماتیک آن است. البته این بدان معنی نیست که دانشمندان سوییسی توانسته‌اند قدم بزرگی در پیشرفت موتورهای الکتریکی بردارند. بلکه تنها با استفاده از قوانین ساده فیزیک و قابلیت شارژ از طریق ترمزها eDumper اکنون میتواند بدون نیاز به شارژ کردن از طریق ایستگاه شارژ یا موارد مشابه به کار خود تا مدت بی انتهایی ادامه دهد. eDumper با وزن 45 تنی خود برای انجام کار در معدن مسیری با شیب 13 درصدی را طی میکند و هنگام بازگشت 65 تن مواد معدنی با خود به همراه دارد، ترکیب وزن و شیب جاده باعث می‌شود تا در مسیر بازگشت تمام انرژی که برای مسیر رفت مصرف کرده بود را دوباره به دست بیاورد.

از مزایای طراحی یک کامیون معدن با موتور الکتریکی شارژ اتوماتیک این است که سالانه در مصرف گازوییل حدود 50000 تن صرفه جویی می‌شود. بخش تولید ماشین آلات معدنی شرکت Kuhn اعلام کرده که درخواست‌های خرید برای eDumper به همین زودی به دست آنها رسیده است و مشغول تولید آن هستند. در حالی که نسخه دیزلی این کامیون معدن قیمت ارزی 6 رقمی داشت اما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره قیمت نسخه الکتریکی آن در دسترس نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا