فناوری

مک بوک پروهای جدید با تراشه M2 اوایل تابستان معرفی می‌شوند

اپل قصد دارد تا پایان سال 2022 تمامی محصولات سری مک را به تراشه‌های اختصاصی خود مجهز کند. پس از به کارگیری M1 در اولین سری از مک بوک‌ها، حالا خبر تولید انبوه تراشه های M2 به گوش می‌رسد. اپل قصد دارد تا پیش از پایان سال جاری، مک بوک پروهای جدید را با نسل جدید تراشه اپل سیلیکون معرفی و روانه بازار کند.

ماه گذشته شایعاتی مبنی بر اینکه اولین سری از تراشه‌های M2 به طور انبوه در حال تولید است، در تابستان پیش رو آماده خواهند بود و لپ تاپ‌های نسل بعد اپل که در نیمه دوم سال معرفی می‌شوند به این تراشه‌ها مجهز خواهند بود. طبق گزارش بلومبرگ در روز سه شنبه، مک بوک‌های نسل جدید با برخورداری از بدنه با طراحی جدید اوایل تابستان امسال معرفی خواهند شد. منابع بلومبرگ معتقدند که نسخه 14 و 16 اینچی از M2 MacBook Pro تابستان پیش رو از راه خواهند رسید.

مک بوک پروهای جدید با طراحی جدید از راه می‌رسند

معماری تراشه‌های جدید اپل سیلیکون در مقایسه با M1 تفاوتی جزئی خواهد داشت. دو نسخه از M2 با اسم‌های رمز Jade C-Chop و Jade C-Die شناسایی شده‌اند که هر دو از هشت هسته پردازشی با قدرت بالا برخوردارند و توسط دو هسته کم مصرف، جمعا ده هسته پردازشی تراشه را تشکیل می‌دهند. تفاوت این دو تراشه در تعداد هسته‌های پردازش گرافیکی آنهاست. در حالی که C-Chop دارای 16 هسته گرافیکی می‌باشد، C-Die به 32 هسته گرافیکی مجهز است. همچنین اپل بخش Neural Engine را ارتقا داده تا از مزایای معماری جدید بهره لازم را ببرد.

نسخه‌ای بروزرسانی شده از مک بوک ایر، نسخه ضعیف‌تری از مک بوک پرو و همچنین یک مک بوک پرو کاملا جدید ورک استیشن از جمله محصولاتی هستند که با برخورداری از نسل بعدی اپل سیلیکون امسال معرفی خواهند شد. بر اساس شایعات، مک بوک ایرها با بدنه باریک از شارژر مغناطیسی MagSafe معرفی خواهند شد اما بلومبرگ مدعیست این ویژگی در مک بوک‌های سری پرو نیز وجود خواهد داشت. همچنین مک بوک پروهای جدید اپل احتمالا به پورت HDMI و رم ریدر نیز مجهز خواهند بود. در سال 2016 اپل این دو ویژگی را از مک بوک‌ها حذف کرد که برای کاربران حرفه‌ای دردسرساز شد.

لپ تاپ های جدید MSI رقیبی تازه برای مک بوک پرو 16 اینچی اپل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا