فناوری

ایسوس نسخه ویژه لپ تاپ ROG Strix SCAR 17 SE را معرفی کرد

در ماه ژانویه (دی ماه) بود که ایسوس از لپ تاپ ROG Strix SCAR 2022 را معرفی کرد، یک لپ تاپ گیمینگ بسیار قدرتمند که برای خود رقیب می‌طلبید. اما حالا ایسوس تصمیم گرفته یک گزینه دیگر از همان لپ تاپ را معرفی کند که چیزی نیست به غیر از لپ تاپ (ROG Strix SCAR 17 SE (Special Edition، لپ تاپی که قرار است نهایت توان ممکن برای گیم را به کاربر عرضه کند.

  • ایسوس لپ تاپ گیم سبک وزن Flow X16 را معرفی کرد

با این حال ممکن است برای اکثر گیمرها، همان نسخه اصلی Strix SCAR 2022 گزینه محبوب‌تری باشد، زیرا سبک‌تر و مقرون به صرفه‌تر از نسخه ویژه جدید است و در عین حال عملکرد بسیار خوبی را در بازی‌ها ارائه می‌دهد. اما Strix SCAR 17 SE برای گیمرهایی که دنبال نهایت قدرت ممکن با طراحی زیبای آن هستند.

رقابت با پردازنده‌های دسکتاپ رده بالا

لپ تاپ SCAR 17 SE دارای پردازنده اینتل Core i9-12950HX، یک پردازنده 65 واتی با 8 هسته قدرتمند و 8 هسته کم مصرف است که به دستگاه قدرتی بیش از آنچه برای بازی‌های AAA و بارهای کاری چند رشته‌ای نیاز است می‌دهد. این پردازنده مرکزی پرچم‌دار می‌تواند برای مدت کوتاهی در صورت غیرفعال شدن پردازنده گرافیکی به فرکانس 5.20 گیگاهرتز و TDP خیره‌کننده 175 وات برسد که همین موجب می‌شود SCAR 17 SE علاوه بر عملکرد فوق‌العاده در بازی، به یک گزینه عالی برای تولید محتوا در سطح بالا تبدیل شود. SCAR 17 SE توانسته با امتیاز 22275 از بنچ‌مارک Cinebench R23 در حالت توربو، می‌تواند با قدرت چند رشته‌ای پردازنده‌های دسکتاپ رده بالا رقابت کند.

وجود پردازنده مرکزی اینتل Core i9-12950HX بستر بسیار مناسبی را برای رسیدن به حداکثر کارایی پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3080 Ti انویدیا فراهم می‌کند. این گرافیک قدرتمند با تمام مزایای جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی RTX NVIDIA دسکتاپ در دل این لپ تاپ قرار دارد. مزایایی مانند پشتیبانی از ردیابی پرتو، DLSS، رمزگذار NVENC برای پخش جریانی یا تصویربرداری از گیم‌پلی، و نمایش به صورت حرکات نرم و روان که به لطف پشتیبانی از Adaptive-Sync ممکن شده است.

نمایشگری تمام عیار برای درک تمام جزئیات بازی

حالا که صحبت از Adaptive-Sync شد، باید به این هم اشاره کرد که هر دو گزینه پنل Strix SCAR 17 SE در خود امکان پشتیبانی از Dolby Vision و زمان پاسخ بسیار کم 3 میلی‌ثانیه‌ای را دارند. بنابراین چه بخواهید سریع‌ترین نرخ تازه‌سازی لپ‌تاپ دنیا را در پنل 1080p با 360 هرتز تجربه کنید و چه بخواهید وفاداری بصری را با گزینه 1440pبا 240 هرتز افزایش دهید، هر دو صفحه‌نمایش در به تصویر کشیدن فضای بازی بسیار سریع و در حین حال نرم و روان عمل می‌کنند.

SCAR 17 SE همچنین دارای حداکثر 64 گیگابایت رم قدرتمند 4800 مگاهرتزی DDR5، فضای ذخیره‌سازی PCIe Gen 4 در آرایه RAID 0 که زمان بارگذاری را به شدت کاهش می‌دهد، و سوئیچ MUX اختصاصی برای رسیدن به اوج عملکرد بازی است. با یک درگاه اترنت 2.5G و آخرین استاندارد Wi-Fi 6E می‌توان این لپ تاپ را به شبکه متصل کرد. همچنین این دستگاه دارای اتصال I/O نسل جدید از جمله دو درگاه USB Type-C که یکی از آنها از Thunderbolt 4 پشتیبانی می‌کند و یک پورت HDMI 2.1 کامل با خروجی ویدیوی 4K با 120 هرتز است.

استفاده از جدیدترین فناوری‌های در دسترس برای سیستم خنک کننده

طراحان این لپ تاپ برای جای دادن تمام این سخت افزارهای قدرتمند در کنار هم مجبور به استفاده از بالاترین توان مهندسی خود بودند. SCAR 17 SE اولین لپ تاپ ROG است که از فلز مایع Thermal Grizzly’s Conductonaut Extreme بر روی CPU و GPU استفاده می‌کند. Conductonaut Extreme یک ترکیب با عملکرد فوق العاده بالا است که می‌تواند دمای پردازنده مرکزی را تا 15 درجه سانتیگراد در مقایسه با خمیرهای حرارتی سنتی کاهش دهد، و این فلز بر روی پردازنده گرافیکی نیز اعمال شده تا درجه حرارت آن را تا حد ممکن در سطح پایین نگه داشته شود.

همچنین SCAR 17 SE برای خنک سازی از محفظه Vapor Chambers یا همان محفظه بخار استفاده می‌کند که تا 48.8 درصد از مادربرد را پوشش می‌دهد و تضمین می‌کند که CPU، GPU و اجزای حیاتی همیشه در اوج عملکرد خود کار می‌کنند. برخلاف لوله‌های حرارتی معمولی که فقط گرما را در امتداد محور خود انتقال می‌دهند، محفظه بخار گرما را در تمام سطح خود پخش می‌کند و به سرعت گرمای را بدون اضافه کردن حجم اضافی به دستگاه جذب و دفع می‌کند. این انتقال کارآمد همچنین سطح لپ تاپ را خنک نگه می‌دارد و که باعث می‌شود در هنگام کار کردن با صفحه کلید حس بدی به کاربر دست ندهد. SCAR 17 SE همراه با چهار هیت سینک با باله‌های مسی فوق نازک به باریکی 0.1 میلی متری و فن‌های Arc Flow به روز شده، می‌تواند به راحتی گرما را برای عملکرد عالی، حتی در طول بازی‌های طولانی مدت هم دفع کند.

SCAR 17 SE خاص‌ترین لپ تاپ ایسوس تا به الان

موردهایی که ایسوس به لپ تاپ ROG Strix SCAR 17 SE اضافه کرده تا آن را منحصر به فرد نگه دارد، به قطعات داخلی محدود نمی‌شوند. این شاسی دارای همان نورپردازی RGB و درپوش‌های Armor با قابلیت شخصی‌سازی مانند Strix SCAR استاندارد است، اما با یک ویژگی خاص: جوهر نامرئی. جوهر نامرئی معمولی، که معمولاً روی کاغذ استفاده می‌شود، وقتی روی فلز استفاده می‌شود، در آزمون زمان مقاومت نمی‌کند. تیم تحقیق و توسعه ROG توانسته‌اند ماده‌ای را به دست بیاورند که کاملاً با درب فلزی SCAR 17 SE ترکیب می‌شود. در نور معمولی، این ماده اصلا به چشم نمی‌آید، اما با چراغ قوه UV، جوهر به صورت سبز یا آبی روشن ظاهر می‌شود. این جوهر نامرئی جدید مجموعه‌ای از تست‌های سایش و دوام را پشت سر گذاشته است و به گیمرها عملکرد و فرم منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد که این لپ تاپ را به یکی از خاص‌ترین‌ها تبدیل می‌کند.

این متن سایبری پنهان، سرنخ‌هایی از پازل‌های مخفی برای یک بازی که به همراه لپ تاپ ارائه می‌شود را به همراه دارد. یک عنوان پارکور محور اول شخص که در شهر گومون می‌گذرد، شخصیت اصلی بازی “X” است که باید تا قبل از اتمام زمان، یک پیام محرمانه را بازیابی کند. همچنین ایسوس در حال راه‌اندازی کمپین هدایایی است تا در زمان انتشار SCAR Runner آن را همراه با با جوایزی برای ROG Strix SCAR 17 SE، پوشاک ROG SLASH، ROG Phone 5s یا یک بسته کامل جانبی عرضه کند.

مطالب مرتبط:

  • ایسوس 20 لپ تاپ گیمینگ جدید از سری ROG را رونمایی کرد
  • ZenBook 17 Fold ایسوس معرفی شد – تبلت 17 اینچی تاشدنی مجهز به کیبورد
  • لپ تاپ ZenBook 14 OLED ایسوس با طراحی جدید و سخت افزار بروز معرفی شد
  • معرفی نسل جدید لپ تاپ های ROG Zephyrus ایسوس در CES 2022

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا