بازی هافناوریکسب و کار

تماشا کنید: تست مقاومت بلک شارک 2 – گوشی گیمینگ ارزان شیائومی

شیائومی در آخرین روزهای اسفند ماه از نسل دوم گوشی‌های گیمینگ خود، Black Shark 2 رونمایی کرد. این گوشی با مشخصات یک پرچمدار واقعی در کنار ویژگی‌های مخصوص یک گوشی گیمینگ با قیمتی فوق العاده ارزان‌تر از پرچمدارهای گرانقمیت برندهای مشهور معرفی و روانه بازار شده است.

چیپست اسنپدراگون 855، باتری 4000 میلی آمپرساعتی، دوربین 48 مگاپیکسلی، حالت اختصاصی بازی و مد کاهش دما و خنک کننده تنها بخشی از ویژگی‌های جذاب بلک شارک 2 به حساب می‌آیند. نسخه 6+128 گیگابایتی آن 480 دلار و نسخه 12+256 گیگابایتی آن 625 دلار قیمت دارد. این یعنی در بالاترین نسخه تقریباً نصف پرچمداران دیگر قیمت دارد. اما Black Shark تا چه اندازه مقاوم است؟

تست مقاومت بلک شارک 2 شیائومی

برای یافتن پاسخ این سوال مانند همیشه به سراغ زک نلسون و کانال یوتیوب او، یعنی JerryRigEverything می‌رویم که در آخرین ویدئوی خود به سنجش میزان مقاومت گوشی گیمینگ شیائومی در برابر شکنجه‌های خود پرداخته است. البته در این ویدئو برخلاف روال همیشگی ویدئوهای تست مقاومت JerryRigEverything، شاهد گوشی P30 Pro هستیم که چند روز پیش کالبدشکافی آن در وب‌سایت سخت‌افزارمگ را دیده بودیم. نلسون در پاسخ به سوال کاربران مبنی بر اینکه پس از درآوردن دوربین پریسکوپی P30 Pro چه اتفاقی برای دوربین افتاد، در ابتدا توضیح می‌دهد که برنامه دوربین از کار افتاده است و دیگر قابل استفاده نیست.

پس از توضیحات زک درخصوص گوشی پرچمدار هوآوی و معرفی اسپانسر او به سراغ تست مقاومت بلک شارک 2 می‌رود. این تست با آزمون خراشیدگی انجام می‌شود. میزان مقاومت نمایشگر و قاب پشتی و لبه‌های گوشی با اجسام تیز با میزان سختی متفاوت سنجیده می‌شود. البته این بار آزمون کمی متفاوت‌تر از همیشه است. چرا که قاب پشتی بلک شارک 2 تماماً شیشه نیست و قسمت‌های فلزی آن آسیب‌پذیری بیشتری در مقابل اجسام تیز زک دارند که این موضوع باعث برانگیخته شدن ذوق هنری او می‌شود.

در دومین مرحله از آزمون نمایشگر این گوشی در برابر شعله آتش قرار می‌گیرد تا میزان مقاومت آن در برابر حرارت مستقیم سنجیده شود. در مرحله سوم زک نلسون میزان مقاومت حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر گوشی را برابر خراشیدگی مورد سنجش قرار داد. در نهایت این آزمون با تست خمیدگی که توسط دستان او انجام می‌شود، به پایان می‌رسد.

امیدوارم که مانند همیشه از تماشای این ویدئو لذت ببرید: (لینک دانلود ویدئو)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا