بازی هافناوریکسب و کار

کنفرانس AMD: معرفی پردازنده های AMD EPYC ROME کلاس سرور

شرکت AMD در کنفرانس خود که در حاشیه ی کامپیوتکس 2019 برگزار شده است، در ابتدا به معرفی پردازنده های ریزن 3000 پرداخته و سپس به سراغ پردازنده های کلاس سرور EPYC رفته است. در ادامه به این بخش از کنفرانس AMD خواهیم پرداخت.

همانطور که انتظار می رفت، نسل جدید پردازنده های EPYC با کد رمز ROME شناخته شده و خانم لیزا سو در مورد مقایسه آنها با پردازنده های Intel Xeon سر و صدای بسیاری به راه انداخته است. به گفته ی خانم لیزا سو، پردازنده های EPYC می توانند پرفورمنسی تا 2 برابر بیش از پردازنده های اینتل Cascade Lake را ارائه دهند. پردازنده های AMD EPYC ROME در این ادعا با NAMD Apo1 v2.12 تست شد اند.

AMD EPYC

در این تست ای ام دی یک مدل پرچمدار 64 هسته ای را که شامل چند تراشه بر روی یک PCB است، با یک پردازنده 28 هسته ای اینتل Cascade Lake مقایسه کرده است. یکی از ویژگی های اصلی و جدید پردازنده های AMD EPYC، استفاده از Integrated Server Controller Hub، به اختصار SCH است؛ در این ویژگی، هر تراشه دارای یک کنترلر I/O با لیتوگرافی 14 نانومتری به صورت مستقل است. این تراشه اختصاصی SCH اجازه می دهد تا درگاه های I/O در این پلتفرم به تعداد بالاتری به نسبت قبل برسد.

نسل جدید پردازنده های EPYC

تا 164 خط PCIe GEN4 و پشتیبانی از 8 کانال DDR4 دیگر ویژگی های پردازنده های AMD ROME هستند. پردازنده های سرور AMD EPYC ROME در 3 ماهه بعدی امسال راهی بازار خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا