بازی هافناوریکسب و کار

روزشماری برای پایان حضور شرکت سونی در بازار گوشی‌های هوشمند

سونی هرگز نتوانسته است در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند به موفقیتی که در کسب و کارهای دیگر خود مانند بازار MP3، کنسول‌های بازی و تلویزیون رسیده، دست پیدا کند و به نظر نمی‌رسد که سعی در تولید محصولاتی متفاوت برای آنها راه به جایی برده باشد. سونی در فوریه امسال در نمایشگاه MWC 2019 از گوشی Xperia 1 با نمایشگر 6.5 اینچی 4K AMOLED با نسبت ابعاد 21:9 رونمایی کرد. باوجو تجربه بی‌نظیری که این نمایشگر در هنگام بازی یا تماشا ویدئو به کاربر منتقل می‌کند، قیمت‌گذاری سونی (پیش‌فروش به قیمت 999.99 دلار) به احتمال زیاد بسیاری را از خرید این دستگاه منصرف خواهد کرد.

در همین حال رویترز گزارش داده است که برای دومین بار در شش سال اخیر یک منبع سرمایه‌گذاری به امید ایجاد تغییرات مثبت در سونی، پای به ژاپن گذاشته است. افرادی که از جزئیات این ماجرا خبر دارند، اعلام کرده‌اند که شرکت Third Point که توسط شخصی به نام Daniel Loeb اداره می‌شود، قصد دارد تا با ورود به ماجرا در استراتژی‌های شرکت سونی تغییراتی ایجاد کند. طبق گزارشات Loeb میزان 14.5 میلیارد دلار از سرمایه‌اش را به این موضوع اختصاص داده است و به احتمال بسیار زیاد با افزایش 500 میلیونی تا 1 میلیاردی آن قصد دارد تا بخش بزرگی از سهام سونی را خریداری کند.

آیا شاهد آخرین نسل از گوشی‌های هوشمند سونی هستیم؟

بخش‌هایی که Third Point قصد دارد در شرکت سونی بر روی آنها نظارت داشته باشد شامل تولید نیمه‌هادی‌ها و استودیوی فیلم است که این می‌تواند توجه شرکت‌هایی مانند آمازون و نتفلیکس را به خود جلب کند. در این گزارش اشاره‌ای به این موضوع نشده است که چه سرنوشتی در انتظار بخش موبایل خواهد بود، اما به نظر می‌رسد Loeb ترجیج می‌دهد تا سونی از شر آن خلاص شود. ماه گذشته این کمپانی بخش موبایل را با بخش تولید تلویزیون، دوربین و محصولات صوتی یکی کرد. علاوه‌براین در ماه مارچ گزارشی مبنی بر این موضوع منتشر شد که سونی در سال آینده تولید گوشی‌های هوشمند خود را به نصف کاهش خواهد داد.

Atul Goyal تحلیگر Jefferies هفته گذشته اعلام کرده که سونی نیاز دارد تا از بازار موبایل خارج شود. ژاپنی‌ها پیش از تصمیم گیری برای ادامه فعالیت یا انصراف از بازار موبایل تمایل دارند تا نحوه عملکرد اکسپریا 1 را در بازار مشاهده کنند. اما اگر در آینده‌ای نزدیک شرکت Third Point بخش بزرگی از سهام سونی را در اختیار بگیرد، تصمیم گیری برای اتمام ضرردهی در بخش موبایل احتمالاً دیگر از کنترل شرکت خارج خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا