فناوری

شیائومی پرفروشترین برند گوشی در ماه ژوئن لقب گرفت

چندی پیش در یک نظرسنجی از شما پرسیدیم که آیا شیائومی می‌تواند به بزرگترین فروشنده موبایل در جهان تبدیل شود یا خیر. حالا با گذشت کمتر از یک ماه از این نظرسنجی موسسه کانترپوینت اعلام کرده که شیائومی پرفروشترین برند گوشی در ماه ژوئن بوده است.

در ماه‌های اخیر برند شیائومی با اخبار و حواشی زیادی همراه بوده است. از داستان ممنوعیت واردات مدل‌های پرفروش این شرکت در ایران و تکذیب آن توسط گمرک که بگذریم، شیائومی در عرصه جهانی موفقیت‌های زیادی کسب کرده است.

  • ماجرای ممنوعیت واردات گوشی های شیائومی از چه قرار است؟
  • گمرک: ممنوعیت واردات گوشی در کار نیست، قیمت را گران نکنید!

شیائومی ماه گذشته با عبور از اپل، توانست به دومین تولیدکننده بزرگ گوشی در جهان تبدیل شود. در آن زمان سامسونگ 19 درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار داشت و شیائومی17 درصد. می‌شد پیش‌بینی کرد که هر چه زمان رو به جلو حرکت کند، این اختلاف کمتر خواهد شد. این هفته نیز اعلام شد که شیائومی در بازار اروپا با سبقت از سامسونگ به پرفروشترین برند گوشی در قاره سبز تبدیل شده است. جدیدترین خبرها اما از دستاورد بزرگتری برای این شرکت چینی خبر می‌دهد.

  • رسمی: شیائومی دومین برند پرفروش گوشی در جهان نام گرفت
  • شیائومی به بزرگترین فروشنده گوشی در اروپا تبدیل شد

پرفروشترین برند گوشی در ماه ژوئن

نقطه عطف دیگری برای شیائومی رقم خورده و این شرکت توانسته در ماه ژوئن از نظر میزان فروش  از همه فروشندگان گوشی هوشمند از جمله اپل و سامسونگ پیشی بگیرد. براساس اطلاعات Counterporint، شیائومی در طول این ماه 17.1 درصد از سهم بازار را در اختیار داشته که این در مقایسه با سامسونگ (15.7 درصد) و اپل (14.3 درصد) میزان بیشتری است. در حدود 10 سال از زمان فروش اولین گوشی توسط شیائومی می‌گذرد و این شرکت توانسته بیش از 800 میلیون دستگاه در طول این دهه به فروش برساند.

پرفروشترین برند گوشی ها در ماه ژوئن

کانترپوینت اعلام کرده است که عملکرد شیائومی در بازار اروپا، چین و هند بسیار خوب بوده و دلیل این موضوع هم عادی شدن شرایط بازار است. شیائومی همچنین بخش بزرگی از موفقیت خود را مدیون استقبال بالا از گوشی‎های ردمی 9، سری نوت 9 و سری ردمی K است. در سمت دیگر، سامسونگ هم در زمینه تولید گوشی در ویتنام با مشکل روبه‌رو شده و این موضوع بر تعداد عرضه محصولات آنها تأثیرگذار بوده است.

  • نظرسنجی: به ما بگویید آیا شیائومی به بزرگترین تولیدکننده گوشی تبدیل می‌شود؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا