فناوری

ایلان ماسک: اپل فعالیت تبلیغاتی در توییتر را از سر گرفته است

ایلان ماسک در توییتر اعلام کرد که اپل فعالیت تبلیغاتی خود را در این پلتفرم به طور کامل از سر گرفته است. این اتفاق در حالی رخ داد که حدود یک هفته قبل آن ماسک صراحتا اپل را به‌دلیل متوقف کردن تبلیغات خود در توییتر، مورد انتقاد قرار داد‌. او با طرح یک سؤ‌ال شرکت اپل را به تنفر از آزادی بیان در آمریکا متهم کرد. ماسک ادعا کرد که اپل با ارائه درخواست‌هایی برای مدیریت محتوا در این شرکت اجتماعی، خرید تبلیغات را متوقف کرده است.

اپل هرگز تایید یا تکذیب نکرد که تبلیغات در توییتر را متوقف کرده است. همچنین هرگز نشانه‌ای وجود نداشت که آیا کاهش فعالیت تبلیغات اپل در توییتر به‌دلیل تصاحب ماسک اتفاق افتاده یا صرفاً تغییری کلی در پایان ماه بوده است.

حالا به نظر می‌رسد که در دیدار اخیری که ایلان ماسک با مدیرعامل اپل داشته بسیاری از سوءتفاهمات برطرف شده و کوپرتینویی‌ها دوباره خرید تبلیغات از این شرکت را از سر گرفته‌اند.

درجریان رویداد اخیر توییتر، ماسک تأیید کرد که اپل بار دیگر تبلیغات خود را در توییتر افزایش داده است. ماسک گفت: اپل به طور کامل فعالیت تبلیغاتی در توییتر را از سر گرفته است. او همچنین اضافه کرد که در این دیدار، تیم کوک مقر اصلی اپل را به او نشان داد و آن‌ها گفتگوهای خوبی داشتند.

اپل بزرگ‌ترین مشتری تبلیغاتی توییتر است

مدیرعامل این شبکه اجتماعی که این سخنان را در یک اتاق توییتر اسپیس بیان کرده بود، از تبلیغ‌دهندگان برای خرید دوباره تبلیغات در این پلتفرم تشکر کرد. اپل بزرگ‌ترین مشتری تبلیغاتی این پلتفرم اجتماعی محسوب می‌شود. گفته می‌شود که اپل سالانه بیش از 100 میلیون دلار در توییتر تبلیغ می‌کند. بنابراین، رابطه مسالمت‌آمیز با این شرکت برای توییتر بسیار اهمیت دارد. همانطور که می‌بینید حتی در زمانی که دیگر مشتریان نبز تبلیغات خود را متوقف می‌کنند، توییتر تلاش می‌کند رابطه خود با اپل را به طور ویژه‌ای حفظ کند.

اظهارات ماسک پس از گزارشی از واشنگتن پست که در اوایل این هفته منتشر شد، مطرح شده‌اند. در این گزارش اشاره شده بود که اپل در بازه زمانی 10 تا 16 نوامبر حدود 131600 دلار برای تبلیغات در توییتر هزینه کرده است. این رقم نسبت به 220800 دلار در بازه زمانی 16 تا 22 اکتبر کاهش یافته است.

البته اپل هرگز اطلاعات دقیق هزینه‌های تبلیغاتی خود را به صورت عمومی فاش نمی‌کند. هیچ راهی برای دانستن اینکه آیا این شرکت به‌طور قانونی فعالیت تبلیغاتی در توییتر را به دلیل ایلان ماسک متوقف کرده است وجود ندارد. به‌هرحال، اپل در مورد بودجه‌های خود سختگیر است و هزینه‌های تبلیغات اپل در این شبکه‌ اجتماعی درطول سال روند کاهشی داشته است.

  • ماسک و کوک دعوا کنند، غافلان باور کنند؛ رفع سوءتفاهم پیرامون توییتر
  • یا به تبلیغات در توییتر ادامه می‌دهی یا از آزادی بیان متنفری!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا