فناوری

انتشار تصاویری از نمونه مهندسی شده Nvidia GeForce GTX Titan X

به تازگی یکی از کاربران ردیت به طور ناخواسته نمونه مهندسی کارت گرافیک هفت سال پیش Nvidia GeForce GTX Titan X را که یکی از بهترین‌ها کارت‌ها در گذشته به شمار می‌رود تهیه کرده است. در حالی که یافتن نمونه‌های مهندسی شده از پردازنده‌های اینتل و AMD در بازار دست دوم رواج دارد اما این مورد برای GPU های انویدیا صدق نمی‌کند و کمتر دیده می‌شود که یک کارت دسته دوم از سری Titan به فروش برسد.

نمونه مهندسی GeForce GTX Titan X تمام مشخصات عمده کارت اصلی که در خرده فروشی‌ها یافت می‌شود را دارد و به نظر می‌رسد تنها تفاوت در خروجی نمایشگر باشد و فرکانس 13 مگاهرتزی بیشتر باشد. در حالی که نسخه اصلی دارای یک پورت DVI، یک درگاه HDMI 2.0 و سه خروجی DisplayPort 1.4a است، نسخه مهندسی شده یا ES فقط با استفاده از یک پورت HDMI 2.0 و یک درگاه دیگر DisplayPort عرضه شده است.

نمونه مهندسی GeForce GTX Titan X

فقدان درگاه‌های خروجی نمایشگر در ابتدا باعث شده کاربر ردیت تصور کند که نسخه جعلی از کارت گرافیک Titan را خریده است، اما با این حال یکی از نمایندگان در انجمن انویدیا توضیح داده که این کارت گرافیک با توجه به شماره قطعه 699 یک نمونه مهندسی شده است. این نماینده در ادامه اذعان کرد که اطلاعی ندارد این کارت از کجا آمده‌اند اما او تایید کرده که انویدیا گاهی اوقات کارت‌های مهندسی شده را به شرکای تجاری خود می‌فرستد و متاسفانه بنابر هر دلیلی این GPU ها در بازار پخش می‌شوند.

نمونه مهندسی GeForce GTX Titan X

GeForce GTX Titan X که اولین بار در سال 2015 ارائه شده از معماری GM200 Maxwell با پشتیبانی از 8 میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد. TSMC در آن زمان این پردازنده گرافیکی را برای انویدیا بر روی نودهای 28 نانومتری تولید کرد.

این GPU هنوز نیز در نسخه مهندسی شده از 3,072 هسته CUDA که در فرکانس 1000 مگاهرتز فعالیت می‌کند برخوردار است. 12 گیگابایت حافظه GDDR5 با سرعت 7 گیگابیت بر ثانیه نیز از دیگر قابلیت‌های این کارت محسوب می‌شود و تفاوتی در این زمینه با نسخه اصلی ندارد.

  • توقف تولید کارت گرافیک های سری GTX 1660 و RTX 2060
  • کارت گرافیک GTX 1650، محبوب‌ترین کارت گرافیک حال حاضر استیم
  • کارت گرافیک های مرجع RX 7900 XT/XTX سافایر روی آمازون لیست شدند
  • رونمایی سامسونگ از رم گرافیکی GDDR6W با پهنای باند و عملکرد دوبرابری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا