بازی هافناوریکسب و کار

سونی: ارزش پلی استیشن 5 بیشتر از قیمت این کنسول خواهد بود

هفته گذشته سونی بعد از مدت‌ها انتظار بالاخره کنسول جدید خود را معرفی کرد. حالا از ظاهر هر دو کنسول نسل آینده کمپانی‌های سونی و مایکروسافت مطلع هستیم. اما یک سوال بزرگ و مهم هنوز بی پاسخ مانده است. قیمت این دو کنسول چقدر خواهد بود؟ با اینکه هیچ یک از دو کمپانی قیمت کنسول خود را اعلام نکرده‌اند، سونی اعلام کرده ارزش پلی استیشن 5 در مقایسه با قیمتش بیشتر خواهد بود.

ارزش پلی استیشن 5 فراتر از قیمت فروش کنسول؟

جیم رایان، مدیرعامل اجرایی بخش پلی استیشن کمپانی سونی مصاحبه جدیدی پیرامون کنسول PS5 با خبرگذاری BBC انجام داده است. با اینکه هنوز هیچ صحبت رسمی در مورد اینکه PS5 چقدر هزینه روی دست کاربران خواهد گذاشت، شایعات مختلفی راجع به قیمت بالای این کنسول به گوش می‌رسد. در ماه فوریه گزارشی مبنی بر این منتشر شد که PS5 کنسول گران قیمتی خواهد بود چرا که قیمت قطعات و هزینه ساخت آن بالاست. SSD این کنسول یکی از عوامل گرانی این دستگاه می‌تواند باشد که باعث می‌شود قیمت پلی استیشن 5 چیزی حدود 470 دلار یا بیشتر باشد. ضمن اینکه طبق شایعات به علت تامین محدود، عرضه اولیه کنسول نسل بعدی سونی نیز محدود خواهد بود.

به گفته جیم رایان، سونی از احتمال وجود یک رکود شدید اقتصادی در وسعت جهانی به علت شیوع ویروس کرونا آگاه است که می‌تواند منجر به افزایش قیمت کنسول و فراتر از یک فاکتور تعیین کننده برای خریداران دستگاه شود. رایان می‌گوید:

که تاریخ نشان می‌دهد تجارت ما یکی از ضد رکودترین مشاغل است. اما لازم است که مطمئن شویم تمرکز ما بر روی افزایش ارزش است و ما به جای قیمت، بیشتر بر روی ارزش محصول تاکید داریم. ما باید حتی بیشتر از گذشته توجه داشته باشیم که ارزش کلی چه از نظر کنسول و چه از نظر بازی‌ها ، از لحاظ کیفیت بازی و تعداد عناوین به قدری باشد که جامعه ما شایسته آن است.

فعلا پلی استیشن 5 در دو مدل معمولی دارای درایو دیسک و یک مدل دیجیتالی فاقد درایو نوری معرفی شده که احتمالا نسخه دیجیتالی چیزی در حدود 50 تا 100 دلار ارزان تر از نسخه استاندارد خواهد بود. از آنجایی که خرید بازی‌های دیجیتال در حال افزایش است، معرفی نسخه دیجیتال حرکت هوشمندانه‌ای از سوی سونی بود که می‌تواند منجر به افزایش فروش کنسول پلی استیشن 5 شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا