بازی هافناوریکسب و کار

اسنپدراگون 690 کوالکام معرفی – چیپست اقتصادی اندروید با پشتیبانی از 5G

در شرایطی که انتظار می‌فت از امروز از چیپست اسنپدراگون 775G رونمایی شود، اسنپدراگون 690 کوالکام اولین عضو از تراشه‌های موبایلی سری 6 با پشتیبانی از شبکه 5G معرفی شد. Snapdragon 690 که با فرایند 8 نانومتری تولید شده، جانشینی برای اسنپدراگون 675 خواهد بود که به مودم X51 مجهز شده است.

این تراشه بخشی از هدف کوالکام در جهت اقتصادی‌تر کردن 5G برای مصرف کنندگان سراسر جهان است. انتظار می‌رود که شرکت‌هایی مانند الجی، HMD (نوکیا)، شارپ، TCL، موتورولا و Wingtech از چیپست جدید در دستگاه‌های خود استفاده کنند.

مشخصات اسنپدراگون 690 کوالکام

اسنپدارگون جدید از شبکه‌های SA، NSA و باندهای جهانی 5G اگر از نوع sub-6Ghz باشند، پشتیبانی می‌کند. کوالکام امکان پشتیبانی از شبکه mmWave را در SD690 در نظر نگرفته است. پشتیبانی ازشبکه‌ای که در تراشه‌های رده‎بالاتر 5G سری 7 و 8 مانند اسنپدراگون 865 و 765Gوجود دارد. در هر حال، در مقایسه با اسنپدراگون 675، عملکرد پردازنده این چیپست، 20 درصد سریع‌تر و عملکرد پردازنده گرافیکی آن 60 درصد سریع‌تر شده است.

5G تنها موردی نیست که چیپست جدید با خود به همراه دارد. امکان ضبط ویدئو HDR با کیفیت 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه و پشتیبانی از دوربین 192 مگاپیکسلی برای این تراشه در نظر گرفته شده است. همچنین در بخش انکود ویدئو نیز بهبودهایی حاصل شده است. به لطف این امکان، با چیپست جدید می‌توان ویدئوهای با کیفیت بالا را در شرایط با پهنای باند پایین، به صورت روان پخش کرد و این با بهبود بخش‌های متحرک در ویدئوها امکانپذیر می‌شود.

همچنین می‌توان انتظار داشت که با تراشه جدید استفاده از نمایشگرهای با ریفرش ریت بالاتر نیز بیشتر شود. اسنپدراگون 690 از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی 120 هرتز تا رزولوشن FHD+ پشتیبانی می‌کنند. همچنین امکان پشتیبانی از شارژ سریع Quick Charge 4+ ، شبکه Wi-Fi 6 در این چیپست در نظر گرفته شده است.

اسنپدراگون 690 کوالکام

نسل پنجم موتور هوش مصنوعی، ARCSOFT نام دارد و یکی از اجزای Hexagon Tensor Accelerator یا همان HTA است. به لطف این موتور فیلترهای اسنپ چت روان‌تر و با تأخیر کمتری بر روی دوربین شما ظاهر خواهند شد. قابلیت جدید دیگر ARCSOFT اینست که زوم کردن بین دوربین‌های فوق عریض، عریض و تله‌فوتو را روان‌تر از قبل کرده است.

زمان به بازار آمدن اسنپدراگون 690

اسنپدراگون 765G اواخر سال گذشته معرفی شد، اما این چیپست به تازگی در مقیاس بزرگ در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. باتوجه به سیاست‌های کوالکام، پیش بینی می‌شود که اسنپدراگون 690 را در نیمه دوم سال 2020 در گوشی‌های هوشمند اندرویدی ببینیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا