فناوری

مریخ‌نورد استقامت به سطح مریخ فرود آمد – ناسا به دنبال یافتن حیات در سیاره سرخ

مریخ نورد استقامت سرانجام پس از طی یک سفر 7 ماهه بامداد امروز به سطح مریخ فرود آمد. پس از اعلام خبر ناسا، مبنی بر اینکه به دلیل آب ‌شدن بیش از حد یخ‌های قطبی و مشکلات دیگری که هرروز در کره زمین رو به افزایش است، در آینده‌ای نه چندان ‌دور شرایط زندگی در این کره‌ خاکی سخت‌تر می‌شود، آنها به دنبال یافتن حیات در سیاره مریخ، مریخ‌نورد «استقامت» را در اواخر ماه جولای سال 2020 از پایگاه کلیپ‌ کارناوال فلوریدا به این ماموریت انقلابی فرستادند.

جزئیات فرود مریخ نورد استقامت

شب گذشته سرانجام این مریخ‌نورد، فرود آرامی را روی سیاره سرخ‌رنگ مریخ داشت. استقامت در ساعت 3:55 دقیقه بعد از ظهر دیروز به وقت ایالات متحده بر روی سیاره سرخ مستقر شد. استقامت، توانست به فاصله‌کوتاهی پس از نشستن به سطح‌مریخ، تصاویری را از سطح آن تهیه و به زمین ارسال کند.

اولین عکس مریخ نورد استقامت از سطح مریخ

ماموریت این مریخ‌نورد تا یک ماه آینده، بررسی یکی از دهانه‌های سطح مریخ به نام جزرو که زمانی محل عبور یکی از رودخانه های باستانی سطح‌مریخ بوده را عهده‌دار خواهد بود. این مریخ‌نورد برای این بررسی مجهز به دوربین‌های عادی و ماورا‌بنفش است. همچنین، مته نصب شده برروی آن نیز به نمونه برداری از عمق این سیاره خواهد پرداخت. طبق پیش‌بینی ناسا، بازگشت این نمونه ها به زمین در سال 2026 انجام خواهد ‌شد.

سفر به مریخ که در سال‌های گذشته همانند تخیل و رویایی غیرقابل ‌دسترس برای مردم جهان به حساب می‌آمد، درحال‌حاضر دیگر اتفاقی دوراز‌ ذهن نیست و این احتمال وجود دارد تا در سال‌های آینده، دنیایی تازه در این سیاره تشکیل و زندگی‌ای جدید آغاز شود.

پیش‌بینی شما چیست؟ با فرود موفقیت‌آمیز استقامت بر سطح مریخ، آیا از دید شما زندگی بر روی کره‌ سرخ در نهایت روزی ممکن خواهد شد و یا این رویا همچنان برای جهانیان دست نیافتنی باقی خواهد ماند؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا