فناوری

کاهش “احتمالی” تعرفه اینترنت به سال آینده موکول شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسشی که از او پیرامون کاهش تعرفه اینترنت پس از کاهش 30 درصدی تعرفه زیرساخت اپراتورها پرسیده شد، تصمیم‌گیری پیرامون آن را به سال آینده موکول کرد.

محمدجواد آذری جهرمی امروز در حاشیه سومین رویداد “هفته ایران دیجیتال” و ششمین “نمایشگاه اینترنت اشیا ایران” در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون کاهش هزینه اینترنت نهایی مشترکان با توجه به کاهش هزینه زیرساخت اپراتورها، اعلام کرد که باید تأثیر آن را سال آینده ببینیم. جهرمی با اشاره به کاهش 25 تا 30 درصدی هزینه زیرساخت اپراتورها گفت: “در خصوص اینکه تعرفه نهایی مشترکان چه تغییری می‌کند، براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات در سال آینده تأثیرش را خواهیم دید. با این حال، گام اول کاهش 30 درصدی تعرفه زیرساخت بوده که انجام شده است”.

ساترا یک سازمان قانونی نیست!

جهرمی در رابطه با عدم محاسبه تعرفه نیم‌بها برای تعرفه داخلی توسط اپراتورها و معترض بودن ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) نسبت به این قضیه، عنوان کرد که به گزارش ساترا نیازی نیست و سازمان تنظیم مقررات موضوع را بررسی می‌کند. وزیر ارتباطات در ادامه عنوان کرد که “اصلا ساترا یک سازمان قانونی نیست”.

او درخصوص روند تبدیل 5 میلیون پورت ADSL به VDSL و واگذاری آنها نیز توضیحاتی ارائه داد و عنوان کرد که مخابرات آن را متوقف کرده و سازمان تنظیم مقررات باید موضوع را پیگیری کند. او در همین راستا افزود که عدم اجرای مصوبه بیت‌استریم، می‌تواند جرایم سنگینی برای مخابرات داشته باشد.

استفاده عمومی از نسل پنجم شبکه موبایل

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز از سایت جدید شبکه 5G که برای اولین بار برای عموم در دسترس خواهد بود نیز رونمایی کرد. او پیش از این در توئیتر خود نوشته بود که استفاده عمومی از اینترنت نسل پنج ایرانسل در پارک آب و آتش تهران میسر خواهد شد. حالا با راه‌اندازی سایت جدید ایرانسل، جهرمی  از راه‌اندازی شبکه 5G در اولین روز اسفند در جزیره کیش و در دو هفته نخست در شیراز خبر داده است. او گفت:

“پس از آزمون‌های موفق در مراکز دانشگاهی، نسل پنجم تلفن همراه به صورت عمومی نیز در دسترس همه خواهد بود. مشهد، کیش و شیراز شهرهای بعدی برای استفاده عمومی اینترنت نسل پنجم هستند که در اسفندماه افتتاح می‌شوند.”

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا