بازی هافناوریکسب و کار

کارت گرافیک های Intel Xe هم از فناوری Ray Tracing پشتیبانی خواهند کرد

همانطور که می دانید شرکت "اینتل" از 2 سال پیش تا کنون در پی تولید کارت گرافیک، در حال غارت مدیران NVIDIA و AMD بوده و به صورت بسیار جدی در حال فعالیت بر روی پروژه ای است که Intel Xe نام دارد. این پروژه که به تولید کارت گرافیک منتهی می شود، احتمالا در وهله نخست با کارت گرافیک های سرور، هوش مصنوعی و یادگیری عمیق معرفی خواهد شد.

اینتل امروز در حاشیه اعلامیه هایی که برای حضور در نمایشگاه FMX آلمان منتشر کرده است، به برخی ویژگی ها نیز اشاره کرده است. چند ماهی از معرفی فناوری Ray Tracing می گذرد؛ فناوری که انقلابی جدید در حوزه تراشه های گرافیکی بوده و رندر بازی ها را لذت بخش کرده است. در ابتدا تنها کارت گرافیک های NVIDIA GeForce RTX 20 با هسته های RT و Tensor امکان اجرای این فناوری را داشته و برای این منظور از کتابخانه سطح پایین DXR پشتیبانی می کردند.

پس از آن AMD اعلام کرد که در نسل بعدی کارت گرافیک های خود احتمالا این فناوری را اعمال کرده و سپس انویدیا بازهم طی خبری اعلام کرد که برخی از کارت گرافیک های GTX Turing/Pascal هم می توانند با از دست دادن بخشی از نرخ فریم از DXR پشتیبانی نمایند؛ اما DLSS همچنان محدود به کارت گرافیک های NVIDIA GeForce RTX 20 است. اینک اینتل هم تائید کرده است که Ray Tracing هم جایی در کارت گرافیک های Intel Xe خواهند داشت.

فناوری Ray Tracing

کارت گرافیک های Intel Xe در لیتوگرافی 10 نانومتری، برای عرضه در سال 2020 آماده می شوند؛ پشتیبانی از Intel Xe توسط کارت گرافیک های اینتل، می تواند به هموار سازی مسیر دشوار NVIDIA در جا انداختن این فناوری توسط شرکت های توسعه دهنده بازی و گیمرها، کمک نماید؛ هر چند که این پشتیبانی در ابتدای امر با کارت گرافیک های غیر دسکتاپ باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا