بازی هافناوریکسب و کار

مایکروسافت در حال توسعه سیلیکون بر پایه ARM برای محصولات آینده

با توجه به گزارشی که Bloomberg منتشر نموده، مایکروسافت در حال توسعه سیلیکون بر پایه ARM خود است تا در محصولات آینده بخش ابری و مصرف کننده مورد استفاده قرار گیرد.

غول تکنولوژی یعنی کمپانی مایکروسافت ظاهرا مشغول کار روی پردازنده‌های طراحی شده توسط خود برای رایانه‌های شخصی Surface آینده است. این تصمیم که در نهایت می‌‌تواند به کنار گذاشته شدن پردازنده‌های اینتل برای دست یابی به چیپ‌هایی با بهره وری بیشتر ختم شود، خبر بد دیگری برای تیم آبی خواهد بود. در حال حاضر اپل نیز پردازنده M1 خود را به همین منظور تولید نموده تا کم کم استفاده از پردازنده‌های اینتل را متوقف کند.

مایکروسافت در حال توسعه سیلیکون بر پایه ARM

این تصمیم مایکروسافت البته در قبال رایانه‌های شخصی Surface تاثیر بسازیی نخواهد داشت اما مشخصا اگر سرورهای ابری این شرکت را نیز در نظر بگیریم، اوضاع بسیار متفاوت خواهد شد. این سرورها هم اکنون برای پلتفرم Azure استفاده می‌شوند.

بر طبق گزارش Bloomberg، ظاهرا تصمیم این کمپانی برای توسعه پردازنده بر پایه ARM کاهش اتکا به تکنولوژی‌های اینتل است.

بزرگ‌ترین تولید کننده نرم افزار دنیا در حال استفاده از طراحی‌های ARM برای تولید یک پردازنده است تا در دیتاسنترهای خود از آن بهره گیرد. برنامه‌های این کمپانی همچنین شامل یک چیپ دیگر برای حضور در برخی از محصولات Surface می‌باشد.

Bloomberg

مایکروسافت همین حالا نیز به همراه کوالکام پردازنده سفارشی بر پایه ARM مدل SQ1 را برای Surface Pro X سال گذشته عرضه نموده و همچنین جانشین آن با نام SQ2 نیز در حال حاضر در سری به روز شده Pro X با کمی قیمت بالاتر ارائه می‌شود. این سیستم روی چیپ‌ها اما بر اساس سری Qualcomm 8cX بوده و بنابراین در انحصار مایکروسافت نیستند.

Bloomberg صحبت‌های Frank Shaw از مایکروسافت را نیز در این باره منتشر نموده که در پایین شاهد آن هستید:

بخاطر آن که سیلیکون یکی از پایه‌های اصلی هر تکنولوژیست، ما به بررسی قابلیت‌های خود در بخش‌هایی مانند طراحی و تولید آن ادامه خواهیم داد در حالی که همچنان همکاری خود با توسعه دهندگان پردازنده‌ها را ادامه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: نسخه آزمایشی سرویس xCloud مایکروسافت بهار 2021 برای PC و iOS منتشر می‌شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا