بازی هافناوریکسب و کار

تثبیت جایگاه پرفروش ترین بازی ویدئویی تاریخ – ثبت رکورد فروش 200 میلیون نسخه از ماینکرفت

موفقیت مایکروسافت با عنوان تاریخ‌ساز ماینکرفت چیزی نبوده که یک شبه دست بیآید. ردموندی‌ها برای اینکه این بازی به جایگاه فعلی برسد زمان و هزینه زیادی را متحمل شده‌اند، اما نتیجه کار خود را بعد از سال‌ها انتظار به دست آورده‌اند. امروز ماینکرفت پرفروش ترین بازی ویدئویی تاریخ محسوب می‌شود و افزایش محبوبیت این عنوان زیبا همچنان ادامه دارد.

در سال 2014 بود که که کمپانی مایکروسافت با مبلغ 2.5 میلیارد دلار، استودیو Mojang را که حالا Mojang Studios خوانده می‌شود از آن خود کرد. این استودیو خالق عنوان ماینکرفت بود. از آن زمان تاکنون مایکروسافت توجه ویژه‌ای به این استودیو و ماینکرفت داشته و روی آن سرمایه‌گذاری چشمگیری کرده است. حالا همه چیز روشن است. این یکی از بهترین خریدهای تاریخ کمپانی مایکروسافت بوده است. روز گذشته ردموندی‌ها اعلام کردند که بیش از 200 میلیون نسخه از بازی ماینکرفت به فروش رفته و هر ماه بالغ بر 126 میلیون کاربر این بازی را انجام می‌دهند. این اعداد و ارقام فوق‌العاده هستند و جایگاه ماینکرفت را به عنوان پرفروش ترین بازی ویدئویی تاریخ مستحکم‌تر از گذشته می‌کنند.

در جایگاه دوم پرفروش ترین بازی‌های تاریخ، Grand Theft Auto V قرار دارد که طبق آمار غیر رسمی قرار گرفته در ویکی‎پدیا، 120 میلیون نسخه از این بازی در سراسر جهان به فروش رفته است. شاید آمار رسمی بیشتر از این حرف‌ها باشد اما مطمئنا اختلاف با رکورد ماینکرفت قابل توجه است. از رکوردهای ماینکرفت باید به بیشترین بازی بازدید شده در یوتیوب در سال 2019 اشاره کرد. مایکروسافت ماه گذشته با همکاری انویدیا نسخه RTX ماینکرفت را منتشر کرد و در تاریخ 26 می نیز قرار است Mojang Studios عنوان Minecraft Dungeons را برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس گیم پس و نینتندو سوئیچ منتشر کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا