فناوری

تولید انبوه مک بوک ایر 2022 با طراحی جدید و چیپست ارتقا یافته از سال آینده

اپل هیچ علاقه‌ای به تغییر طراحی محصولات خود در هر نسل دارد و ترجیح می‌دهد هر چند سال یک بار طراحی دستگاه‌های خود را عوض کند. مک بوک‌ها هم از این قاعده نیستند و اکنون چند سالی می‌شود که مک بوک ایر همچنان با آن طراحی قدیمی وارد بازار می‌شود و طرفداران اپل نیز خوب می‌دانند که برای تجربه یک طراحی، جدید باید مدت زمان زیادی به انتظار بشینند. این انتظار برای مک بوک ایر 2022 تقریبا رو به پایان است چرا که طبق پیش بینی‌ها، اپل سال آینده این مدل از مک بوک را با یک طراحی جدید رونمایی خواهد کرد. طبق تحلیلگری های انجام شده، کوپرتینویی‌ها تولید انبوه این دستگاه را از سه ماهه سوم سال آینده آغاز خواهند کرد.

زمان احتمالی معرفی مک بوک ایر 2022 اپل

بر اساس یادداشتی که از سوی مینگ چی کو، تحلیلگر به نام محصولات اپل توسط رسانه MacRumors منتشر شده، مک بوک ایر نسل بعد به یک نمایشگر Mini LED مجهز خواهد بود و اپل در نظر دارد تولید انبوه این دستگاه را در سه ماهه سوم سال 2022 آغاز کند. در این صورت طرفداران نوت بوک‌های اپل می‌توانند جایگزین M1 Macbook Air را در سه ماهه پایانی سال میلادی آینده ملاقات کنند. همچنین در صورت دقیق بودن این اطلاعات می‌توان انتظار داشت که کمپانی اپل همانند امسال، سال آینده نیز در ماه های اکتبر یا نوامبر رویدادی به منظور معرفی مک بوک‌های جدید خود برگزار کند.

اینکه چرا اپل با تاخیری به این شدت مک بوک ایر 2022 را به تولید انبوه خواهد رساند، مهم‌ترین دلیل این اتفاق می‌تواند تغییرات قابل توجه در نسل این دستگاه باشد. از جمله طراحی جدید این مک بوک که طبق گزارشات قبلی، مجهز به بدنه‌ای سبک‌تر خواهد بود و همچنین اپل احتمالا پورت شارژ MagSafe را به همراه پورت‌های USB 4 برای این دستگاه در نظر گرفته باشد. مانند مک بوک پروهای M1X که در چند هفته آینده معرفی خواهند شد، مک بوک ایر نسل جدید نیز ارتقا به نمایش Mini LED را شامل خواهد شد.

زمان احتمالی معرفی مک بوک ایر 2022 اپل

M2، چیپست مک بوک ایر نسل بعد با معماری جدید

آخرین پیش بینی انجام شده در رابطه با مک بوک ایر نسل بعد، ارتقا چیپست پردازنده این دستگاه است. احتمالا اپل از تراشه M2 در مدل جدید استفاده خواهد کرد که جایگزین مستقیم تراشه M1 به حساب می‌آید. اگر چه از لحاظ پیکربندی، M2 همانند M1 مجهز به هشت هسته پردازشی متشکل از 4 هسته قدرتمند و 4 هسته کم مصرف باشد و از این حیث از تراشه M1X با ده هسته پردازشی در رده پائین‌تری قرار بگیرد، اما به لطف بهره مندی از معماری جدید، چیپست M2 مصرف انرژی بهینه‌تری خواهد داشت، اما در مورد میزان پیشرفت عملکرد این چیپست فعلا اطلاعاتی در دسترس نیست.

در این مورد ممکن است اپل تصمیم بگیرد برای افزایش سرعت چیپست M2، فرکانس کاری هسته‌های پردازنده را افزایش دهد. کاری که اپل با اتکا به معماری جدید انجام خواهد داد. اما مشکلی که وجود دارد این است که احتمال دارد TSMC تراشه‌های 3 نانومتری اپل را به موقع تحویل ندهد که در این صورت ممکن است کمپانی مجبور به استفاده از معماری نسل قبل شود و با این اتفاق، افزایش عملکرد چیپست جدید نیز امکان پذیر نباشد. هر چند اگر وضعیت بحران تراشه بهبود پیدا کند، می‌توانیم به استفاده از معماری جدید تراشه در چیپست M2 اپل امیدوار بمانیم.

  • عملکرد احتمالی سیلیکون M1X اپل – بهتر از پردازنده 16 هسته‌ای اینتل
  • مک بوک پروهای نسل جدید با نمایشگرهای باکیفیت تری از راه می‌رسند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا