فناوری

کندترین و پرسرعت ترین اینترنت جهان + جایگاه ایران (مارچ 2021)

اسپیدتست که یکی از بزرگترین مراجع برای سنجش سرعت و کیفیت اینترنت به حساب می‌آید، ماهانه آماری از میانگین سرعت اینترنت در جهان و کشورها در بخش اینترنت ثابت و همراه ارائه می‌کتد. جدیدترین گزارش Speedtest کندترین و پرسرعت ترین اینترنت جهان در دوره 31 روزه ماه مارچ را به همراه جایگاه ایران در این رده‌بندی ارائه کرده است.

میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل در ماه گذشته 48.40 مگابیت برثانیه و سرعت آپلود 12.60 مگابیت برثانیه بوده است. متوسط سرعت دانلود و آپلود در اینترنت ثابت هم به ترتیب 98.67 و 53.22 مگابیت بر ثانیه بوده است. به طرز جالب و قابل پیش‌بینی سرعت‌ها هم در اینترنت همراه و هم ثابت در مقایسه با ماه گذشته افزایش یافته است. میزان تأخیر (Latency) نیز در اینترنت موبایل و ثابت همچنان 37 و 20 میلی‌ثانیه است.

کندترین و پرسرعت ترین اینترنت جهان در ماه مارچ

کندترین و پرسرعت ترین اینترنت جهان در ماه مارچ

در بخش اینترنت موبایل امارات متحده عربی با میانگین سرعت دانلود 178.52 مگابیت برثانیه مانند ماه گذشته در رتبه نخست قرار گرفته است. کره جنوبی خود را به جایگاه دوم رسانده و پس از آن کشورهای قطر، چین، عربستان سعودی، نروژ، استرالیا، هلند، بلغارستان و سوئیس در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

ترکمنستان با متوسط سرعت دانلود 4.18 مگابیت برثانیه در رتبه 140 و پایانی این رده‌بندی قرار دارد. پیش از آن نیز نام کشورهایی مانند افغانستان، ونزوئلا، فلسطین، بنگلادش، غنا، سودان، سومالی، تانزانیا، هند و تاجیکستان به چشم می‌خورد.

سنگاپور مانند ماه گذشته پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت را به کاربران این کشور ارائه می‎کند. میانگین سرعت دانلود در این کشور  234.40 مگابیت برثانیه است. پس از سنگاپور کشورهای تایلند، هنگ کنگ، رومانی، موناکو، دانمارک، فرانسه، لیختن اشتاین، مجارستان و سوئیس در رده‌های پایین‌تر قرار گرفته‌اند.

ترکمنستان در اینترنت ثابت هم بدترین سرویس را به شهروندان خود ارائه می‌کند. میانگین سرعت دانلود در این کشور 3.51 مگابیت برثانیه است. پیش از این کشور کوبا، یمن، الجزایر، گینه، نیجر، موریتانی، کنگو، سودان، سوریه و افغانستان قرار گرفته‌اند.

جایگاه ایران در لیست سرعت اینترنت ماه مارچ

از میان 140 کشور لیست اینترنت موبایل، ایران با میانگین سرعت دانلود 26.38 مگابیت برثانیه (معادل 3.29 مگابایت برثانیه) با یک پله صعود در مقایسه با ماه قبل در رتبه 83 قرار گرفته است.

در بخش اینترنت ثابت ایران با میانگین سرعت 19.13 مگابیت برثانیه (معادل 2.13 مگابایت برثانیه)، با دو پله صعود نسبت به ماه قبل رتبه 132 را در میان 177 کشور به خود اختصاص داده است. البته لازم به ذکر است که میانگین سرعت اینترنت در ماه گذشته نسبت به ماه قبل‌تر که 2.44 مگابایت برثانیه بود، پایین‌تر آمده است.

در بخش نظرات به ما بگویید که سرعت دانلود اینترنت ثابت و همراه برای شما بالاتر از میانگین اعلام شده در ایران است یا پایین‌تر از آن؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا