فناوری

دسترسی عمومی به اولین نسخه بتای اندروید 14 ممکن شد

امروز بالاخره گوگل اولین نسخه بتای اندروید 14 را پس از انتشار دو نسخه پیش‌نمایش از این سیستم‌عامل برای توسعه‌دهندگان در ماه‌های فوریه و مارس منتشر کرد. این بدان معناست که حتی اگر توسعه‌دهنده نیستید، اکنون می‌توانید با ثبت‌نام دستگاه پیکسل سازگار خود در وب‌سایت Android Beta، این نرم‌افزار را به راحتی آزمایش کنید.

وقتی این کار را انجام دادید، اولین نسخه بتای اندروید 14 به صورت یک به‌روز‌رسانی دردسترس شما قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید که اگر قبلاً در برنامه Android 13 QPR Beta با دستگاهی که در اندروید 14 نیز پشتیبانی می‌شود ثبت‌نام کرده‌اید، به‌طور خودکار این به‌روزرسانی را بدون نیاز به هیچ اقدامی دریافت خواهید کرد. همچنین به خاطر داشته باشید که همیشه در نسخه بتای یک نرم‌افزار ممکن است با نقص‌ها و اشکالاتی مواجه شوید.

با توجه به جدول زمانی انتشار گوگل، در ماه مه شاهد انتشار بتای بعدی خواهیم بود. پس از آن نیز در ماه‌های ژوئن و جولای دو نسخه پایدار این نرم‌افزار منتشر خواهد شد.

مشخصات نسخه بتای اندروید 14

گوگل مدعی است که اندروید 14 شامل رابط کاربری بهبودیافته‌تر، مانند یک پیکان برگشت به عقب است. اگر تجربه ناوبری حرکتی را انتخاب کنید، این ویژگی ناوبری برنامه‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند. این فرایند اکنون از جذابیت بصری بیشتری نیز برخوردار است و پیکان مذکور تصویر یا طرح زمینه دستگاه شما را تکمیل می‌کند.

اولین نسخه بتای اندروید 14

گوگل اشتراک‌گذاری‌ برنامه‌ها را با میانبرهای سفارشی جدید ارتقا می‌دهد. به عبارت دیگر، در بالای گزینه اشتراک‌گذاری یک فایل یا محتوای خاص با برنامه‌های دیگر، می‌توانید اقداماتی مانند ایجاد آلبوم برای یک عکس یا ایجاد یک لینک جدید انجام دهید. خوشبختانه این بدان معنی است که اهداف اشتراک‌گذاری مستقیم در آینده بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

سایر تغییرات نسخه بتای اندروید 14 شامل ویژگی‌های گرافیکی و افکت‌های بصری بهبود‌یافته می‌شود. اندروید 14 تنظیمات برگزیده زبان هر برنامه را که در اندروید 13 معرفی شده بود، گسترش می‌دهد و امکان سفارشی‌سازی مجموعه زبان‌های نمایش داده‌شده در لیست زبان‌های هر برنامه را فراهم می‌کند. صفحه‌کلیدها نیز زبان رابط کاربری برنامه فعلی را می‌دانند، بنابراین احتمالاً می‌توانند در صورت تمایل، برخی از زبان‌های ورودی را به صورت خودکار تغییر دهند.

در نهایت، برنامه‌ها در صورتی که کاربر مجوز صادر کند می‌توانند به برخی از اطلاعات حساس دسترسی داشته باشند. گفته می‌شود که این قابلیت برای کمک به افراد دارای ناتوانی در نظر گرفته شده است. این ویژگی می‌تواند تا حدودی به حفظ حریم خصوصی آنها کمک کند.

اندروید 14 نیز مانند نسخه‌های قبلی، کماکان از تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو با الهام از طراحی و راهنمای توسعه پشتیبانی می‌کند تا به بهبود تجربه کاربر کمک کند.

اگر به امتحان‌کردن نسخه جدید آزمایشی اندروید علاقه‌مند هستید، می‌توانید با مراجعه به صفحه رسمی گوگل، بیشتر با فرایند دانلود آشنا شوید. در حال حاضر نسخه 5G پیکسل 4a، پیکسل 5 و 5a، پیکسل 6 و 6 پرو و 6a و پیکسل 7 و 7 پرو قادر به دریافت نسخه بتا هستند.

هنوز مشخص نیست که در چه تاریخی نسخه بتا در‌دسترس کاربران سایر گوشی‌های اندرویدی قرار می‌گیرد. اما انتظار می‌رود که در اواخر سال جاری خبرهایی در این مورد منتشر شود.

  • دومین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 14منتشر شد
  • برخی از گوشی‌‌های سامسونگ آپدیت اندروید 14 را دریافت نمی‌کنند
  • مسدودسازی و محدودیت شدید نصب اپ های قدیمی در اندروید 14
  • اندروید 14 امکان نصب دو نسخه همزمان از یک برنامه را فراهم می‌کند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا