فناوری

امکان انتشار بازی‌های انحصاری PC روی سرویس ابری ایکس باکس

رئیس شرکت «ایکس باکس» (Xbox) در نظر دارد یک سرویس ابری گیمینگ جداگانه برای انتشار بازی‌های انحصاری PC تولید کند. این سرویس قرار است در دسترس کاربران 40 کشور دنیا قرار گیرد.

روز سه‌شنبه، «فیل اسپنسر» (Phil Spencer)، رئیس «ایکس باکس» (Xbox) در پست توییتری نوشت در صورت عقد قرارداد همکاری «مایکروسافت» (Microsoft) با «اکتیویژن بلیزارد» (Activision Blizzard)، بازی‌های PC شرکت «مایکروسافت» به سرویس موبایل بریتانیا (EE) اضافه می‌شوند. این کلمات بسیار مهم هستند، زیرا EE به مشتریان امکان دسترسی به سرویس ابری گیمینگ ایکس باکس (Xbox Cloud Gaming) را ارائه می‌دهد. «مایکروسافت» در حال حاضر بازی‌های انحصاری PC را در سرویس ابری خود قرار نمی‌دهد.

تاکنون، سرویس Xbox Cloud Gaming تنها از چند بازی کنسول Xbox پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند بازی‌های مذکور را با کنترلر یا با قابلیت صفحه لمسی تجربه کنند. گفتنی است آن‌ها می‌توانند برای انجام بازی Microsft Flight Simulator از کیبورد و ماوس استفاده کنند.

شایان ذکر است در صورت ثبت قرارداد میان «مایکروسافت» و «اکتیویژن بلیزارد»، عناوین محبوبی نظیر Call of Duty و Diablo به سرعت وارد سرویس Game Pass می‌شوند. در حالی که سرویس PC Game Pass عناوین انحصاری Starcraft و Warcraft را به کتابخانه خود اضافه می‌کند. این دو عنوان انحصاری PC معمولا برای سرویس ابری Xbox منتشر نمی‌شوند اما EE انتظار دارد این قابلیت تحقق یابد.

بازی‌های انحصاری PC روی سرویس ایکس باکس

بازی‌های انحصاری PC روی سرویس ایکس باکس؛ دسترسی سرویس PC Game Pass برای 40 کشور دنیا!

از نظر تئوری، این تغییر می‌تواند بر محتوای فعلی Game Pass تنها برای عناوین رایانه شخصی مانند Europa Universalis IV، Dune: Spice Wars، Total War یا Fallout تأثیر گذارد. قرارداد سرویس موبایل بریتانیا در پی همکاری شرکت «مایکروسافت» با سرویس ابری GeForce Now انویدیا در ماه فوریه صورت گرفت. این قرارداد در حالی علنی شد که «سونی» (Sony) به دنبال زدن اتهاماتی به شرکت «مایکروسافت» مبنی بر انحصاری‌شدن سری Call of Duty روی پلتفرم Xbox پس از ثبت قرارداد مزبور بود. Microsoft با اضافه‌کردن بازی‌های PC به فضای ابری، با استدلال Sony مقابله می‌کند. سپس شرکت ردموند، واشنگتن را در رقابت مستقیم‌تری با GeForce Now قرار می‌دهد.

«فیل اسپنسر» همچنین اعلام کرد سرویس PC Game Pass در حال حاضر برای کاربران 40 کشور دنیا فعال شده است. این کشورها در ماه فوریه وارد برنامه Xbox Insider شدند که به اندازه کافی موفق بود تا به انتشار عمومی برسد. برخی از کشورها مانند مصر، اوکراین، پرو، السالوادور، قبرس و ایسلند احتمالاً برای اولین بار خدمات شرکت Xbox را دریافت می‌کنند. در این اطلاعیه به وضعیت بازی‌های سرویس ابری اشاره نشده است. اما در صورتی که «مایکروسافت» عناوین PC را به سرویس ابری منتقل کند، مناطق جدید می‌توانند شامل آن شوند.

  • نسخه PS1 بازی Dead Space در دسترس کاربران قرار گرفت!
  • بررسی تاثیر واقعیت مجازی روی سلامت انسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا