بازی هافناوریکسب و کار

بررسی هدفون Lagoon ANC Traveller شرکت Beyerdynamic و مقایسه با هدفون دیگر

ما تاکنون هدفون های مختلفی را از برندهای گوناگون بررسی کرده ایم. محصولات مورد بررسی در رده های قیمتی مختلفی قرار می گیرند تا با این کار بتوانیم گزینه های بیشتری را پیش روی شما عزیزان قرار دهیم. در آخرین بررسی هدفون ATH-ANC900BT شرکت Audio Technica را که مجهز به سیستم حذف نویز فعال بود را مورد بررسی قرار دادیم. از آنجایی هدف از این بررسی ها اطلاع رسانی در مورد کارایی و کیفیت محصولات موجود در بازار است، تصمیم گرفتیم که برای مقایسه بهتر مدلی تقریبا مشابه هدفون مورد بررسی از Audio Technica را مورد بررسی قرار دهیم. هدفون Lagoon یکی از محصولات تازه وارد شرکت Beyerdynamic است که مانند رقیب خود در نمایشگاه CES 2019 رونمایی شد. این محصول یک هدفون مجهز به سیستم حذف نویز فعال است که مانند هدفون مورد بررسی در رده محصولات Hi-Fi قرار نمی گیرد. با توجه به این موضوع تصمیم گرفتیم در این بررسی اجمالی نگاهی به کارایی و امکانات هدفون Lagoon ANC Traveller بیاندازیم و ببینم در رقابت چطور ظاهر می شود.

طراحی ظاهری

Lagoon یک هدفون با قابلیت جمع شدن یا همان folding است که این موضوع حمل آن را بسیار آسان تر می کند.

بررسی هدفون Lagoon ANC Traveller شرکت Beyerdynamic

در زمینه بسته بندی می توان به Lagoon امتیاز خوبی داد چون اندازه جعبه و همچنین کیفی که هدفون در آن قرار می گیرد به طور هوشمندانه طراحی شده است و مشکلی در زمینه استفاده از هدفون و قرار دادن آن در کیف نخواهید داشت. (در کل در بعضی از محصولات به حدی فضای بسته بندی کوچیک است که قرار دادن دوباره محصول در جعبه بعد از استفاده کار بسیار سختی است).

بررسی هدفون Lagoon ANC Traveller شرکت Beyerdynamic

بررسی هدفون Lagoon ANC Traveller شرکت Beyerdynamic

طراحی بدنه درایوهای هدفون به صورت بیضوی شکل است. این نوع طراحی برای درایوها باعث می شود که Lagoon از نظر ظاهری کمی متفاوت تر به نظر برسد. روی بخش خارجی بدنه هر درایو هدفون دو حرف Y مانند دیده می شود که در محصولات جدید این شرکت به چشم می خورد. روی بخش خارجی درایو راست چهار خط هم دیده می شود که این مورد به علت آن است که با استفاده از این بخش هدفون می توانید به آهنگ بعد یا قبل بروید یا صدا را کم یا زیاد کنید. همچنین با دوبار لمس می توانید پخش را متوقف یا شروع کنید. همچنین در صورتی که به مدت دو ثانیه بخش مرکزی درایو را فشار دهید سیستم دستیار صوتی گوشی از طریق هدفون قابل دسترسی است.

بررسی هدفون Lagoon ANC Traveller شرکت Beyerdynamic

روی درایو سمت یک منفذ ریز دیده می شود که این بخش میکروفونی است که صدای محیطی را دریافت می کند و با استفاده از آن سیگنالی هم فرکانس با نویز ایجاد می کند که صدای محیطی خنثی شود. البته این منفذ روی داریو سمت چپ هم دیده می شود. روی داریو سمت راست به ترتیب پورت شارژ USB-C، جک 3.5 میلی متری، دکمه خاموش و روشن کردن و دکمه های فعال کردن سیستم نویز فعال دیده می شود. این دکمه دارای سه حالت خاموش، درجه یک و دو است.

بررسی هدفون Lagoon ANC Traveller شرکت Beyerdynamic

روی داریو سمت چپ به جز موردی که در بالا بیان شد چیز دیگری وجود ندارد. پدهای استفاده شده در هر درایو کیفیت بسیار خوبی دارد. این پدها از Memory Foam و چرم مصنوعی ساخته شده است و بسیار راحت هستند. (البته این موضوع باعث نمی شود که در صورت فعالیت باعث تعرق نشود). نکته جالب در مورد این پد کارایی خوب و ایجاد حالت ایزوله بسیار خوب آن است که باعث می شود حتی در صورت روشن نکردن قابلیت حذف نویز فعال هم صدای محیط به میزان بسیار زیادی حذف شود.

بررسی هدفون Lagoon ANC Traveller شرکت Beyerdynamic

درایوها با استفاده از پایه U شکل که در محل اتصال به درایوها امکان تغییر زاویه محدودی دارد و در محل اتصال به حلقه U شکل بالای سر هم امکان تغییر زاویه 90 درجه در یک جهت را دارد. این تغییر زوایا امکان قرار گرفتن راحت تر گوشی روی سر و همین طور جمع کردن و حمل راحت تر را فراهم می کند. در محل تغییر سایز هدفون برای قرارگیری روی سر عبارت Lagoon ANC روی یک نوار باریک روی دو طرف دیده می شود. پد بالای سر هم مانند پدهای به کار رفته در اطراف درایو از نوع Memory Foam و چرم مصنوعی است.

بررسی هدفون Lagoon ANC Traveller شرکت Beyerdynamic

به علت استفاده از پلاستیک Lagoon وزن زیادی ندارد و این موضوع باعث می شود وقتی از آن برای مدت طولانی استفاده می کنید باعث خستگی شما نشود. البته کیفیت بدنه خیلی بالا نیست و اگر کمی بی دقت محصول را استفاده کنید احتمال بروز خراش روی سطح پلاستیکی بخش خارجی درایوها یا بخش های بدنه است. یکی از قابلیت هایی که این هدفون را تا حدودی از رقبا متمایز می کند تعبیه دیودهای نوری در داخل درایوها است که با استفاده از آن می توان وضعیت هدفون را فهمید.

بررسی هدفون Lagoon ANC Traveller شرکت Beyerdynamic

در جدولی که در ادامه می بینید تعریف وضعیت نمایش رنگی این دیودها بیان شده است.

وضعیت نمایشی

معنی

حالت قرمز چشمک زن

باتری بین 0 تا 30 درصد

حالت زرد چشمک زن

باتری بین 31 تا 70 درصد

حالت سبز چشمک زن

باتری بین 71 تا 99 درصد

سبز ثابت

باتری شارژ کامل 100 درصد

چهار بار فلاش قرمز

باتری تقریبا تمام شده است

دیودهای آبی هر درایو به صورت یکی در میان روشن می شود

حالت اتصال بلوتوث فعال است

رنگ نارنجی پیوسته

اتصال فعال بلوتوث

چشمک آهسته با تاخیر سه ثانیه

قطع ارتباط بلوتوث

رنگ نارنجی پیوسته

مکالمه تلفنی

حالت صورتی چشمک زن

بروزرسانی میان افزار

باید به این موضوع اشاره کنیم که Lagoon در دو سری Traveller و Explorer عرضه می شود. در سری Traveller که ما آن را بررسی می کنیم رنگ بدنه و فوم ها مشکی است اما در نسخه Explorer رنگ فوم ها قهوه ای است.

مشخصات فنی و امکانات

از آنجایی که Lagoon رقابت نزدیکی با ATH-ANC900BT دارد تصمیم گرفتیم به جای پرداختن به جزییات فنی این هدفون به تنهایی، آن را در کنار محصول جدید Audio Technica قرار بدهیم.

مشخصات فنی

ATH-ANC900BT

Lagoon

سیستم حذف نویز

سیستم حذف نویز فعال ترکیبی

سیستم حذف نویز فعال ترکیبی

اندازه بلندگو (درایو)

40 میلی متر

40 میلی متر

محدود فرکانسی

5 هرتز تا 40 هزار هرتز

10 هرتز تا 30 هزار هرتز

حساسیت

103 دسی بل با فعال سیستم حذف نویز

100 دسی بل با غیر فعال بودن سیستم

91 دسی بل SPL Nominal

107 دسی بل Max SPL

امپدانس ورودی

35 اهم (در صورت غیر فعال بودن سیستم حذف نویز)

20 اهم

باتری

لیتیوم پلیمر قابل شارژ

لیتیوم پلیمر 1100 میلی آمپر قابل شارژ

عمر باتری

حداکثر 35 ساعت در صورت فعال بودن بلوتوث و سیستم حذف نویز

حداکثر 60 ساعت وقتی فقط سیستم حذف نویز فعال باشد

حداکثر 24.5 ساعت در صورت فعال بودن بلوتوث و سیستم حذف نویز

حداکثر 31.5 ساعت وقتی فقط سیستم حذف نویز فعال باشد

زمان لازم برای شارژ کامل

حدود 5.5 ساعت

حدود 3 ساعت

طول کابل

1.2 متر قابل جدا شدن

1.2 متر قابل جدا شدن

نوع میکروفون

خازنی

خازنی

محدوده فرکانس میکروفون

50 هرتز تا 4000 هرتز

اطلاع دقیقی یافت نشد

حساسیت میکروفون

– 44 دسی بل

اطلاع دقیقی یافت نشد

نوع بلوتوث

5

4.2

محدود پوشش بلوتوث

حدود 10 متر

حداکثر 10 متر

کدک های قابل پشتیبانی صوتی

aptX، AAC، SBC

aptX، AAC، SBC

این هدفون مانند دیگر محصولات موردی بررسی از نوع Closed است (یعنی که سطح پشت درایوها بسته است). میزان THD یا تخریب صوتی کمتر از 0.02 درصد اعلام شده که در سطح خوبی است (البته می توانست بهتر باشد). میزان توان خروجی درایوهای lagoon حدود 40 میلی وات است و قادر است فشاری برابر 5.4 نیوتون را ایجاد کند. Beyerdynamic در این هدفون از قابلیت Qualcomm cVc استفاده کرده است. این قابلیت باعث حذف نویز و صداهای پیرامون در زمان مکالمه در محیط شلوغ می شود و در این حالت کسی که در پشت خط با شما در حال صحبت کردن است، صدای شما را با کیفیت بهتر و تقریبا بدون نویز محیطی می شنود. البته به طور حتم در محیطی با نویز بالا ممکن است کمی نویز محیط را بشنوید.

تست و ارزیابی

همانطور که می دانید ما برای تست همه محصولات از یک گوشی یکسان (Pixel 2 XL) استفاده می کنیم. این موضوع باعث می شود که امکان مقایسه بهتر فراهم باشد. از آنجایی که در بخش فنی مشخصات هر دو هدفون را با هم مقایسه کردیم تصمیم داریم در بخش کارایی هم به صورت جدول این دو هدفون را با هم مقایسه کنیم.

اشاره: در این بخش برای راحتی مقایسه امتیاز از 5 محاسبه می شود.

ATH-ANC900BT

Lagoon

کارایی سیستم حذف نویز

4 از 5

4.75 از 5

کارایی در فرکانس های بالا

4.1 از 5

4 از 5

کارایی در فرکانس میانه و صدای خواننده

4 از 5

4 از 5

کارایی در فرکانس پایین (صدای بم)

4 از 5

4.25 از 5

حداکثر میزان حجم صدا

3.75 از 5

4.25 از 5

عمر باتری

4.25 از 5

4 از 5

راحتی استفاده و عدم خستگی بعد از مدت طولانی

4 از 5

4.5 از 5

امکانات جانبی

3.5 از 5

4.5 از 5

بسته بندی و قابلیت حمل

4 از 5

4 از 5

کارایی میکروفون در حین مکالمه

4 از 5

4.25 از 5

کارایی نرم افزار و مدیریت نرم افزاری

3.75 از 5

4 از 5

راحتی استفاده (1)

3 از 5

4.2 از 5

کارایی کلی در پخش موسیقی و موارد دیگر

4.3 از 5

4.4 از 5

قیمت

4.1 از 5

3.5 از 5

امتیاز کل

3.9 از 5

3.86 از 5

1- منظور دسترسی به آهنگ بعد و قبل و تغییر حجم صدا و دیگر موارد است.

با در نظر گرفتن همه موارد و نتایج بدست آمده می توان گفت Lagoon هدفونی با کارایی مناسب و امکانات جانبی فراوان در مقایسه دیگر رقبا است که اگر کمی قیمت پایین تری داشته باشد می تواند با رقبای بزرگی مانند سونی رقابت پایاپایی داشته باشد.

{REVIEW} label=امتیاز; decimal=1; max=10; راندمان=8.8; امکانات=9; طراحی=8.9; ارزش=7; {/REVIEW}

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا