بازی هافناوریکسب و کار

اجازه تغییر برنامه‌های پیشفرض به کاربران iOS توسط اپل داده خواهد شد

بعد از رونمایی اولین نسخه سیستم عامل iOS تا به همین لحظه اجازه دسترسی به موارد سیستمی به کاربران داده نمی‌شد اما به احتمال زیاد کمپانی اپل اجازه تغییر برنامه‌های پیشفرض را به کاربران iOS در بروزرسانی جدید خود خواهد داد و این موضوع نه تنها برای سیستم عامل iOS بلکه برای دیگر محصولات این شرکت نیز اتفاق خواهد افتاد.

بنابر گزارش‌های منتشر شده توسط Bloomberg کمپانی کوپرتینو اپل قصد دارد تا سیستم عامل iOS خود را برای کاربران و توسعه دهندگان زیادی باز نماید تا از این طریق کاربران بتوانند به راحتی اقدام به تغییر نرم افزار‌های پیشفرض آیفون و یا آیپد خود باشند. بدین منظور اگر قصد تغییر برنامه مرورگر خود را از Safari به Chrome و یا غیره داشته باشید بعد از اجازه دسترسی اپل به اینکار، قادر به انجام آن خواهید بود.

iOS OS

همانطور که گفته شد این موضوع تنها برای سیستم عامل iOS کمپانی اپل اتفاق نخواهد افتاد و به احتمال زیاد HomePod این شرکت نیز از سرویس‌های بخش موسیقی سوم شخص نظیر Spotify و Pandora پشتیبانی خواهد کرد. البته این مورد هنوز در شک و شبهه قرار دارد و منبع نامعلومی این خبر را نشر داده است و باید منتظر اعلام رسمی کمپانی اپل باشیم.

شروع اولین فاز تغییرات سیستم عامل iOS برای دسترسی کاربران

بنابر احتمالات فاز اول این تغییرات تنها در امکان عوض کردن مرورگر و برنامه Mail سیستم عامل iOS اتفاق خواهد افتاد و بعد از آن بروزرسانی‌های دیگری برای رفع محدودیت کامل منتشر خواهد شد. با اینکار اولین قدم برای بهینه شدن و کاربر پسندتر شدن سیستم عامل iOS توسط اپل برداشته شده است. کمپانی اپل سال‌های زیادی است که اجازه تغییرات سیستمی را به کاربران خود نداده است و به همین دلیل در تمامی این سال‌ها این سیستم عامل به عنوان سیستم عامل بسته و پوشیده نیز شناخته می‌شود اما احتمالا با شروع اجازه تغییر برنامه‌های پیشفرض به کاربران iOS توسط اپل، صحبت‌ها در این خصوص کمتر از همیشه شود.

بیشتر بخوانید: اطلاعات جدیدی در خصوص نسخه چهاردم iOS و iPad OS منتشر شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا