بازی هافناوریکسب و کار

تعداد فروش پلی استیشن 5 طی 5 سال به 300 میلیون دستگاه خواهد رسید

سونی در نسل قبل به طور کامل مایکروسافت را در جنگ کنسولی نابود کرد. این اتفاق با فروش بیشتر دو برابری PS4 در مقایسه با Xbox One مایکروسافت رخ داد تا ردموندی‌ها شکست سنگینی را متحمل شوند. کمپانی ژاپنی امیدوار است در نسل بعد بتواند موفقیت خود را تکرار کند اما مایکروسافت نسبت به نسل قبل خود را قدرتمندتر کرده و با استودیوهای جدید می‌تواند رقابت جدی‌تری را با سونی به نمایش بگذارد. سوالی که همه منتظریم تا در آینده به پاسخ آن برسیم این است که تعداد فروش پلی استیشن 5 در نسل آینده به چند میلیون دستگاه خواهد رسید؟ آیا این کنسول می‌تواند لقب پرفروش‌ترین کنسول تاریخ را که در حال حاضر به پلی استیشن 2 تعلق دارد از آن خود کند؟

پیش بینی‌ها به این سوال پاسخ مثبت می‌دهند. بر اساس گمانه‌زنی تحلیلگران، طی فقط 5 الی 6 سال میزان فروش پلی استیشن 5 از 200 تا 300 میلیون دستگاه عبور خواهد کرد و امکان دارد فروش این کنسول در نهایت به 600 تا 700 میلیون دستگاه در آینده برسد که در این صورت رکوردی بی نظیر توسط کمپانی به ثبت خواهد رسید. این اتفاق توسط نوریو ایماناکا، تحلیلگر ژاپنی موسسه تحقیقاتی اقتصادی امنیتی Rakuten در مقاله‌ای پیش بینی شده است. در حالی که ماه گذشته یک گزارش تحلیلی حاکی از این داشت که تعداد فروش PS5 در طول سیکل زندگی این کنسول به حدودا 200 میلیون دستگاه خواهد رسید اما ایماناکا اکنون آمار و ارقام بزرگ‌تری را اعلام کرده که اگر به واقعیت بدل شود، احتمالا منجر به پایان جنگ کنسول‌ها خواهد شد.

700 میلیون دستگاه! تعداد فروش پلی استیشن 5 به عقیده تحلیلگر ژاپنی

طبق تحلیل خوشبینانه تحلیلگر ژاپنی، کنسول نسل بعد سونی می‎تواند صحنه بازی‌های الکترونیکی را قبضه کند و با جایگزین شدن این کنسول به جای کامپیوترهای شخصی برای بسیاری از کاربران، تعداد کاربران پلی استیشن 5 در طول دوران عمر این کنسول فوق‌العاده زیاد خواهد شد. ایماناکا در گزارش خود می نویسد، همان طور که طرفداران NBA از نایک درخواست کفش دارند، طرفداران ورزش های الکترونیکی پلی استیشن 5 را درخواست خواهند کرد و به دنبال این اتفاق، سونی بین 200 تا 300 میلیون دستگاه از کنسول نسل بعد خود را طی 5 تا 6 سال روانه بازار خواهد کرد.

اگر چه فروش 300 میلیون دستگاه PS5 برای سونی یک اتفاق کاملا ایده‎آل و رضایت بخش است و احتمالا همین تعداد فروش برای پیروزی در رقابت با مایکروسافت کفایت خواهد کرد، تحلیلگر ژاپنی پا را فراتر گذاشته و نوشته است که مجموع فروش کنسول جدید سونی در پایان سیکل زندگی دستگاه به 600 تا 700 میلیون دستگاه نیز خواهد رسید. این مقدار بین 4 تا 5 برابر بیشتر از پلی استیشن 2، پرفروش‌ترین کنسول بازی تاریخ است. مقاله Rakuten از پلی استیشن 5 به عنوان نابودگر احتمالی صنعت بازی در نسل جدید یاد می‎کند که به جنگ طولانی میان سونی، مایکروسافت و نینتندو پایان خواهد داد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی فروش دو برابری ایکس باکس سری ایکس نسبت به PS5 در تعطیلات کریسمس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا